صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۵۷

۴۰ هزار نفر خدمات در ۸ روز

بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی اصفهان از زیرمجموعه بهداری رزم نیروی زمینی سپاه دارای بزرگ‌ترین و مجهزترین سامانه بیمارستان سیار در سطح کشور و منطقه است. پیشتر در جریان همه‌گیری کرونا و همچنین زلزله کرمانشاه این بیمارستان سیار به خوبی توانست کارآیی و مانایی خود را در وضعیت‌های دشوار نشان دهد. به مناسبت اعیاد شعبان و روز پاسدار این بیمارستان در منطقه سردشت از توابع بشاگرد استان هرمزگان مستقر شد و به مدت هشت روز به مردم این منطقه خدمات ارائه کرد.
دکتر مرتضویان، رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان در این زمینه می‌گويد: «بیمارستان سیار ما بسیار مجهز است و بعد از هر برنامه یا رزمایشی بررسی می‌کنیم تا امکانات و تدابیر و ابتکارات جدید را هم بیفزاییم. در این مرحله از برپایی بیمارستان سیار ما با ۵۰ کانتینر که ۴۵ کانتینر اجزای بیمارستان و پنج تا هم، مانند نانوایی، آشپزخانه، ژنراتور و... است، حضور داریم. این مجموعه با ۳۰ تریلر منتقل شده و همکاران ما نیز با دو پرواز منتقل شدند. همه بخش‌های ممکن بیمارستانی، مانند اورژانس، بستری زنان و مردان، تصویربرداری، اتاق عمل، دندانپزشکی، زنان و زایمان، ریکاوری و... در این مجموعه تعبیه شده و قابلیت دارد همانند یک بیمارستان کامل در مدت نامحدود خدمت ارائه کند.»
مرتضویان ادامه داد: «ما پنج تیم با آمبولانس در این مدت به روستاها و مناطق سردشت اعزام کردیم و طبق تجربیات قبلی بحث آموزش بهداشت، ویزیت و ارزیابی و اعزام افرادی که به درمان نیاز داشتند، به بیمارستان را انجام دادیم. در این مدت ۱۵ هزار نفر بیمار ۴۰ هزار نفر خدمات دریافت کردند.» خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی از نکات مهمی است که به عنوان کار ویژه این دوره از سوی دکتر مرتضویان معرفی می‌شود، او می‌گوید: «ما از پنج دندانپزشک متخصص بهره برده‌ایم و خدمات تخصصی دندانپزشکی هم ارائه می‌کنیم.» وی با اشاره به بهره گرفتن از کادر پزشکی متخصص و داوطلب در این بیمارستان، گفت: «اکثراً همکاران ما در این دوره از برپایی بیمارستان صحرایی بسیاری از مشغله‌ها و حتی نوبت‌های چند ماهه خود را به نفع بیماران مناطق محروم کنار گذاشتند و در این هشت روز خالصانه مشغول خدمت هستند و من باید از این دوستان تشکر و قدردانی کنم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات