اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۵۶۹۹

فشار دلار افتاد

در طول تعطیلات نوروز کانال‌های تلگرامی به دنبال ایجاد نوسان در بازار ارز بودند تا جایی که در هفتمین روز سال جدید نرخ دلار در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی به بالای ۵۵ هزار تومان نیز رسید.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پس از اتمام تعطیلات نوروز و در آغاز معاملات دیروز بازار ارز، روند نزولی‌ای که از دو روز گذشته شروع شده بود ادامه یافت و نرخ دلار با افت به کانال پایین‌تر همراه شد، به‌گونه‌ای که در کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار به نیمه کانال ۴۸ هزار تومان کاهش یافت. همچنین بانک مرکزی در ادامه سیاست‌های ارزی خود در راستای سامان‌بخشی به بازار ارز، روز گذشته جزئیات دریافت ارز با کارت ملی را اطلاع‌رسانی کرد. بر این اساس بانک مرکزی دستورالعمل نحوه فروش اسکناس در سرفصل تامین نیاز‌های ضروری (کد ۵۶) از طریق واریز به حساب ارزی بانکی مشتری را اعلام کرد.

* روزنامه وطن امروز درباره قیمت دلار نوشته است:
* در طول تعطیلات نوروز کانال‌های تلگرامی به دنبال ایجاد نوسان در بازار ارز بودند تا جایی که در هفتمین روز سال جدید نرخ دلار در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی به بالای ۵۵ هزار تومان نیز رسید. دلالان با ایجاد نوسان و اعلام نرخ‌های کاذب در زمان تعطیلات به دنبال فروش دلار خود با نرخ‌های بالا بودند تا پس از پایان تعطیلات و با کاهش نرخ دوباره دلار خریده و منتظر یک فرصت دیگر باشند. نرخ دلار از هفتم فروردین تا به امروز حدود ۷ هزار تومان کاهش یافته است و فردی که هفتم فروردین‌ماه ۵ هزار دلار از بازار غیررسمی خریداری کرده است با قیمت فعلی بازار که دلار حتی با نرخ ۴۸ هزار تومان نیز خریداری ندارد، تنها در کمتر از ۱۰ روز ۳۵ میلیون تومان ضرر کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات