صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۵۷۷۵

حرام سیاسی

پایگاه بصیرت / علی حیدری
مقوله پوشش و حجاب از گذشته‌های دور تقریباً در بسیاری از جوامع بشری وجود داشته که نگاهی به تاریخچه و آثار تمدنی ملل گوناگون در طول قرون، نشان‌دهنده این واقعیت است. در دین اسلام و فرهنگ اسلامی هم حجاب یک موضوع اجتماعی مهم قلمداد می‌شود؛ چراکه از نشانه‌های حیا، عفت، شخصیت و وقار زنان مسلمان است. البته این موضوع منحصر به دین اسلام نمی‌شود و همه ادیان توحیدی به موضوع حجاب توجه داشته و دارند. هرچند شاید حدود و ثغور و فلسفه حجاب از نگاه ادیان گوناگون، متفارت باشد.
حجاب، نماد پایبندی به اخلاق و عفاف در بین زنان مسلمان است که در دوره‌هایی از تاریخ حتی به نماد مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای داخلی و خارجی تبدیل شده است که نمونه بارز آن، ماجرای کشف حجاب رضاخانی است که هدفش، از بین بردن هویت زن مسلمان ایرانی و تبدیل آن به عنصری در خدمت شهوت و لذایذ مادی بود؛ شبیه آنچه که در غرب تجربه شده است.  
امروز هم دشمنان اسلام و ایران وقتی در صحنه‌های گوناگون مقابله با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران راه به جایی نبرده‌اند، به تکاپو افتادند تا با مستمسک قرار دادن موضوع حجاب، به مقابله با ارزش‌های دینی و اجتماعی مردم ایران بپردازند. اجیر کردن عناصر خودفروخته و خائن برای موج‌سواری روی موضوع حجاب از ماجرای «دختران خیابان انقلاب» تا تمرکز بر کلیدواژه «حجاب اجباری» و بسیج رسانه‌های‌شان برای پشتیبانی از این حرکت‌ها از چند سال قبل آغاز شده بود؛ اما با فوت مهسا امینی این موضوع اوج گرفت. دشمنان هم با بسیج همه ظرفیت‌های سیاسی و رسانه‌ای خود برای چند هفته التهاباتی در کشور پدید آوردند و تعداد کمی از جوانان و نوجوانان هم به دلیل عدم شناخت کافی از سناریوهای جنگ روانی دشمن، اسیر بازی‌های رسانه‌ای آنها شده بودند و همراهی‌هایی با فراخوان‌ها و آشوب‌آفرینی‌های دشمنان و بدخواهان داشتند که با هدایت ضدانقلاب تبدیل به اغتشاش می‌شد تا جایی که در مسیر تأمین امنیت مردم و مقابله با اغتشاشات، تعدادی از بهترین فرزندان این ملت جان خود را از دست دادند.
این غائله به وضوح نشان داد که در پس پرده موضوع حجاب و هجمه‌هایی که به آن می‌شود، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی دشمن قرار دارند و با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی، درصدد پیاده‌سازی نقشه‌های شوم‌شان در کشورمان هستند؛ چرا که دشمن به خوبی می‌داند که حجاب مادران و دختران ایران زمین، سد محکمی در برابر نفوذ و سلطه او بر فرهنگ، دین و آیین ایران باشکوه و مقتدر است.
این‌طور بود که رهبرحکیم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام اسلامی، کشف حجاب را حرام شرعی و حرام سیاسی دانستند و گفتند: «خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند، نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند؛ من می‌دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند، [منتها] توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفع حجاب و مبارزه‌ با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیه هستند. اگر بدانند، حتماً نمی‌کنند. به هر حال، این مسئله قطعاً حل خواهد شد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات