صبح صادق >>  راهبرد >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۴۵۹۹۲

صبح نزدیک

ملت بزرگ ایران اسلامی در روز جهانی قدس و در بیش از 1000 شهر و روستا به میدان آمدند و رهایی قدس و اضمحلال رژیم صهیونیستی را فریاد زدند. مصادف شدن روز قدس با شب قدر، مطلع‌الفجری بود که جنایت‌ها، خباثت‌ها و ستمگری‌های این رژیم منحوس و شوم تاریخ را رسواتر و خوارتر خواهد کرد. ابتکار امام راحل در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» مسلمانان جهان را برای حمایت از فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی همصدا کرد[...]

جمعه گذشته آزادگان جهان در حرکتی دینی، انقلابی و انسانی در خیابان‌ها پا گذاشتند تا شمارش معکوس اضمحلال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را سرعت ببخشند. نوای «آزادی قدس» در جهان نواخته شده است. این حقیقتی است که روز به روز در گوشه‌گوشه جهان پررنگ‌تر و عیان‌تر می‌شود. همپای آزادگان عالم، ملت بزرگ ایران اسلامی در روز جهانی قدس و در بیش از 1000 شهر و روستا به میدان آمدند و رهایی قدس و اضمحلال رژیم صهیونیستی را فریاد زدند. مصادف شدن روز قدس با شب قدر، مطلع‌الفجری بود که جنایت‌ها، خباثت‌ها و ستمگری‌های این رژیم منحوس و شوم تاریخ را رسواتر و خوارتر خواهد کرد. ابتکار امام راحل در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» مسلمانان جهان را برای حمایت از فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی همصدا کرد. مردمان حماسه‌آفرین ایران اسلامی که حق و باطل را با گوشت و استخوان درک می‌کنند و می‌فهمند و قضاوت می‌کنند، حماسه‌ای به وسعت ایران آفریدند و نشان دادند جوانان، نوجوانان و حتی پیران سرزمین پای طرفداری از حق می‌ایستند و هیچ گاه کوتاه نمی‌آیند. ملت عزیز ایران نشان داد، لحظه‌ای از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آید و رژیم صهیونیستی را متلاشی خواهد کرد. رژیم صهیونیستى به نابودی محکوم است. دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی گذشته و اکنون در برابر مقاومت اسلامی ناتوان است. توان گروه‌های مقاومت فلسطین افزایش جهشی داشته است، ۱۰ هزار عملیات با تلاش رزمندگان فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در یک سال اخیر انجام شده، رژیم صهیونیستی دچار آشفتگی و بی‌ثباتی داخلی فزاینده است و روند مهاجرت معکوس دو میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به سایر کشورها در حال شکل‌گیری است.

رهبر معظم انقلاب:
شما پیروزی نهایی را خواهید دید

رهبر فرزانه انقلاب سوم خرداد ماه 1400 در پاسخ به نامه‌ «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کردند: «شما پیروزی نهایی را خواهید دید.»
معظم‌له همچنین در 15 فروردین امسال در دیدار رمضانی با مسئولان نظام درباره رژیم صهیونیستی با اشاره به انتشار مطالبی درباره اینکه به زودی تعداد افرادی که از سرزمین‌های اشغالی خارج می‌شوند به دو میلیون نفر می‌رسد، هشدارهای پی‌درپی مقامات صهیونیست به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از نشانه‌های تضعیف صهیونیست‌ها دانستند و به کنایه گفتند: «ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند؛ اما گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند.»

رئیس جمهور:
عادی‌سازی روابط برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود

آیت‌الله رئیسی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، این راهپیمایی را نماد همبستگی و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: «آزادی قدس شریف بسیار نزدیک است.»
وی با بیان اینکه نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است، تأکید کرد: «این جمعیت در سراسر جهان اسلام نشان می‌دهد آزادی قدس بسیار نزدیک است؛ نزدیک‌تر از آنچه می‌شود تصور کرد.» رئیس‌جمهور با اشاره به حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی روز قدس، گفت: «این اجتماع و اجتماعاتی که در سراسر عالم اسلام برگزار می‌شود، پشتوانه‌ای برای مردم فلسطین، لبنان و مبارزان و مجاهدان مقاومت است که بدانند تنها نیستند و در این میدان همه از آنها حمایت می‌کنند.»
رئیس‌جمهور همچنین اظهار داشت: «عادی‌سازی روابط با دولت‌های منطقه به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نبوده و نخواهد بود.»

رئیس مجلس:
امت اسلامی رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در میان راهپیمایان روز قدس حضور پیدا کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «دستگاه استکبار و رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است با عادی‌سازی موضوع فلسطین برای رژیم صهیونیستی جعلی مشروعیت ایجاد کند؛ اما همه آزادی‌خواهان جهان و همه امت اسلامی تلاش می‌کنند اجازه این اتفاق را ندهند.»
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: «ایران عزیز ما و مجلس شورای اسلامی و همچنین همه کشورهای اسلامی تلاش کرده‌اند هم در میدان مقاومت و هم در عرصه سیاسی این مسیر را ادامه دهند و از این‌رو امت اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان در حال وضع قوانینی، نظیر تحریم کالاهای تولیدی رژیم صهیونیستی هستند که در جبهه مقاومت و کنفرانس اسلامی نیز این تلاش‌ها در حال انجام است.»

فرمانده کل سپاه:
سقوط اسرائیل را نزدیک می‌بینیم
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ در سخنرانی روز جهانی قدس در جمع مردم اصفهان در محل میدان امام(ره) با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا، خاطرنشان کرد: «به آمریکا نگاه کنید، او از سیاست‌های این منطقه اخراج شده و جایی برای قدرت‌نمایی و عرض اندام، نفوذ، سیطره سیاسی برای او باقی نمانده است. حتی متحدان دیروز آمریکا که دنباله‌روان و پیروان سیاسی او بودند امروز از او فاصله گرفتند. به مکرون نگاه کنید که همه جا این روزها درحالی که غرق در مشکلات اساسی در کشور خود هست که روزگاری نه چندان دور در کنار عناصر ضدانقلاب براندازی نظام حضور داشت، امروز حتی برای جمع‌آوری زباله‌های پایتخت خود نیز دچار مشکل است و دریافته که باید از آمریکا فاصله بگیرد.»
سرلشکر سلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پوسیده و در حال زوال است و بسیار به سقوط نزدیک شده، خاطرنشان کرد: «اولین آثار زوال از هم گسیختگی درونی این رژیم است. نخست‌وزیر این رژیم، وزیر جنگش را که با او مخالفت کرده، عوض کرده و دوباره مجبور می‌شود که آن را انتخاب کند؛ یعنی کفگیر سیاست آنها به کف دیگ خورده است. از سوی دیگر مجبور می‌شوند از ورود مردم فلسطین به مسجدالاقصی جلوگیری کنند. این آشفتگی سیاسی که هر شب صدها هزار صهیونیست در مقابل این رژیم می‌ایستند، کاملاً جدید است و نشان می‌دهد تسلط این رژیم بر مدیریت جامعه گسسته است.» وی اظهار داشت: «آنها می‌خواستند خیابان ما را مملو از جمعیت و اعتراض ببینند؛ اما امروز خیابان‌های‌شان شاهد عظیم‌ترین صحنه اعتراضات خیابانی است.»
وی بیان داشت: «وعده‌های الهی نزدیکند و به پیروزی بسیار نزدیکی خواهیم رسید. هر حرکت رژیم صهیونیستی نقطه آغازی برای فروپاشی زودهنگام قبل از آنکه آنها تصور کنند، خواهد بود. این کابوس، خواب‌های پریشان و نگرانی‌های جبران‌ناپذیر صهیونیست‌ها را رها نخواهد کرد. امید داریم در آینده نزدیک در قبله اول مسلمانان به امامت رهبر معظم انقلاب، به جماعت نماز بخوانیم. در چنین روزی در یک جمعه زیبای آخر ماه مبارک رمضان قدس را از فاصله‌ای نزدیک ببینیم.»

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:
امروز اشراف اطلاعاتی بر صهیونیسم از هر زمانی بیشتر است
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: «امروز جبهه مقاومت اشراف اطلاعاتی و تسلطش بر صهیونیست‌ها از هر زمان دیگری بیشتر است. این رژیم غاصب می‌داند که ما از جزئیات تلاویو مطلعیم، همه حرکات او را زیر نظر داریم و علاوه بر نزدیک شدن، قدرت عملیاتی هم داریم.» وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، اظهار داشت: «امت ایران به معنای واقعی کلمه ایستادگی کرده و مقاومت خود را در برابر همه تهاجم‌ها طی ۴۵ سال گذشته به منصه ظهور رسانده و همه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده و تن به سازش نداده است. پیام این ملت در طول این سال‌ها همواره حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و همیشه فریاد زده که هیچ رژیمی ستمگرتر و پست‌تر از رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل وجود نداشته است، این شیعه عالم را تحت تأثیر قرار داده است.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «مردم ایران باور دارند تا کفر از بین نرود، ایمان به خدا محقق نمی‌شود. آنان باور دارند که یکی از ذکرهای مقدس که به خدا نزدیک‌ترشان می‌کند، اعلام تنفر و انزجار از ظالمان و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.» حاجی‌صادقی ادامه داد: «همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، «مسئله اصلی جهان اسلام، مسئله فلسطین است»، این موضوع فقط مربوط به غصب یا اشغال یک سرزمین نیست، بلکه ریشه تاریخی دارد و راهیپمایی روز جهانی قدس اعلام برائت از دشمنی است که ظلم بسیاری به بشریت کرده است.» نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: «یک اقلیت یهود همیشه در زمان انبیا بیشترین دشمنی را با جبهه حق داشته‌اند، همان‌ها که در زمان حضرت موسی، قوم بنی‌اسرائیل را از عزت به ذلت کشاندند، پیامبرکشی به راه انداختند، آیات الهی را تکذیب و بیشترین دشمنی را با حضرت عیسی کردند و بیشتر از همه در برابر پیامبر اسلام(ص) به ستیز پرداختند تا جایی که قرآن آنان را بیشتر از مشرکان دشمن دانست.»

معاون سیاسی سپاه:
رژیم صهیونیستی دیگر قادر به ادامه حیات نیست
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی قادر به ادامه حیات نیست و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است، گفت: «یهودیان فریب‌خورده در سرزمین‌های اشغالی هر چه زودتر چمدان‌ها را بسته و به سرزمین‌های خود بازگردند.»
سردار جوانی در مراسم روز جهانی قدس در رشت با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: «پیش از انقلاب اسلامی، نظام حاکم بر جهان و بسیاری از ملت‌ها پذیرفته بودند که ملت‌ها تحت سلطه باشند و مظلومان محکوم به پذیرش این واقعیت تلخ بودند و ظالمان و مستکبران به بشریت ظلم می‌کردند؛ اما پس از انقلاب اسلامی، امام(ره) با صراحت فرمودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.»
سردار جوانی با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز دیگر فقط دغدغه جمهوری اسلامی، حزب‌الله، غزه مسلح، گروه‌های مقاومت و انصارالله را ندارند؛ بلکه آن چیزی که آنان را به وحشت انداخته، قیام در درون سرزمین‌های اشغالی و اختلافات داخلی‌شان است، افزود: «این اتفاقات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی قادر به ادامه حیات نیست و قدرت بازدارندگی خود را از دست داده و جرئت اقدام مسلحانه ندارد و واقعیت محو رژیم صهیونیستی در حال رقم خوردن است.» وی با اشاره به شرمساری برخی کشورها که مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را در پیش گرفته بودند، افزود: «به آن دسته از مردم یهودی فریب‌خورده که در سرزمین‌های اشغالی هستند، توصیه می‌کنیم هرچه زودتر چمدان‌ها را بسته و به سرزمین‌های خود بازگردند و بدانند سرزمین سرزمین های اشغالی جای زندگی نیست.»‍

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان:
روز قدس، روز وحشت صهیونیست‌هاست
سید حسن نصرالله، در ضاحیه جنوبی بیروت به مناسبت روز جهانی قدس سخرانی کرد و گفت: «روز قدس، روز همبستگی شرافتمندان جهان با فلسطین و مردم مظلوم آن است. روز قدس، پیامی مبنی بر حمایت از ملت فلسطین است. شما تنها نیستید. همبستگی در روز جهانی قدس، پیامی به دشمن مخابره می‌کند و نگرانی و وحشت آن‌ها را دوچندان می‌کند. ما امروز با اعتماد جشن می‌گیریم و احساس امنیت، قدرت و عزت داریم؛ اما رژیم صهیونیستی، دیروز، در تمام جبهه‌های خود اعلام آماده‌باش کرد و علیه کشورهای اطراف تهدیداتی را توخالی مطرح کرد. روز قدس، روز یادآوری مسئولیت همگان در قبال فلسطین است و نباید کسی از زیر این مسئولیت شاخه خالی کند. پیام امروز با این حضور [چشمگیر] پیامی مهم و بسیار قوی است.»
سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد: «محاسباتتان، اقداماتتان و گام‌های احمقانه‌تان در قدس یا کرانه باختری یا غزه یا لبنان یا سوریه می‌تواند منطقه را به جنگی بزرگ بکشاند. نتانیاهو می‌گوید که «خواهیم دید»، ما هم در مقاومت لبنان به او می‌گوییم که خواهیم دید. دشمن میدان‌های نبرد را به چند بخش تقسیم می‌کند و نوار غزه و کرانه باختری را به اقداماتش اختصاص می‌دهد و می‌گوید که قواعد درگیری پابرجاست. من به دشمن می‌گویم که این بازی خطرناک است، احتیاط کن چون قدس خط قرمز است. آن‌ها ترسوتر از آن هستند که به ایران تعرض کنند. ما از لبنان که در سال ۲۰۰۰ پیروز جنگ بود، به همراه امام خمینی و امام خامنه‌ای و تمام رهبران مسلمانان و مسیحیان می‌گوییم که در کنار فلسطین هستیم و از آن دست نخواهیم کشید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات