صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۱۵

شلیک اشتباهی؟

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان

در جریان تبادل آتش هفته گذشته در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، شش نفر از نیروهای دو طرف کشته شدند. مرزهای دو کشور هنوز هم با بحران روبه‌روست و احتمال افزایش تنش‌ها بین دو همسایه، هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود.
در جریان درگیری که در محدوده شهر لاچین جمهوری آذربایجان و شهرک دیغ منطقه گوروس ارمنستان رخ داد، احتمال افزایش شمار تلفات و کشته‌شدگان دو طرف وجود دارد. رسانه‌های آذری و ارمنی با اشاره به تداوم تنش و تیراندازی در مرزهای دو کشور، طرف مقابل را آغازگر درگیری خواندند.
تارنمای «ئولکه.آذ» اعلام کرد، وزارت دفاع ارمنستان نیروهای مسلح آذربایجان را به اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده و طرف آذری را آغازگر این درگیری عنوان می‌کند.
اما وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای، طرف ارمنی را به اقدامات تحریک‌آمیز در پس زمینه درخواست جدی برای مذاکرات توافقنامه آتش‌بس 2/5 سال پیش متهم کرد و گزارش داد، درگیری‌های جدید نشان داد ارمنستان به روند صلح علاقه‌ای ندارد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین طرف ارمنی را به نقض تمامیت ارضی خود و نیز تهدید صلح و امنیت در منطقه متهم و ارمنستان را مسئول عواقب درگیری‌های هفته گذشته
عنوان کرد.
به نظر می‌رسد، علت درگيری‌های هفته گذشته شلیک اشتباهی به سمت یکی از فرماندهان نظامی ارمنستان در مرز با آذربایجان بوده است.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان در جریان درگیری‌های منطقه دیغ جان باخت.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، ایروان اعلام کرد هنگامی‌ که وی به‌منظور مذاکره با نیروهای جمهوری آذربایجان به آنها نزدیک شد، به گلوله بسته شد. گفته شده است، این موضوع موجب شروع درگیری‌ها میان دو طرف بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات