صبح صادق >>  دیدگاه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۱۶

پیشخوان

پایگاه بصیرت / ثمانه اکوان
نگرانی غرب و تایوان
با شدت گرفتن تنش‌ها بر سر دیدار تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان، چین نیز با برگزاری یک رزمایش نظامی در تنگه تایوان، بر شدت نگرانی‌های مسئولان این منطقه درباره احتمال شکل گیری جنگ افزود. به گزارش «وال‌استریت ژورنال»، با وجود پایان رزمایش سه ‌روزه چین برای شبیه‌سازی عملیات محاصره و تصرف تایوان، نیروهای پکن همچنان تا چند روز در اطراف این جزیره خودمختار مشغول گشت‌زنی و انجام عملیات بودند. اگرچه چین در گذشته اعلام کرد، رزمایش به پایان رسیده است؛ اما وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد، ۹ کشتی و ۲۶ هواپیمای چینی، از جمله جنگنده‌های جی ۱۶ و سوخو ۳۰ مشغول گشت‌زنی در اطراف جزیره بودند. وزارت دفاع تایوان افزود، نیروی هوایی، ناوگان دریایی و نیروهای موشکی تایوان از نزدیک اوضاع را رصد کرده و آماده پاسخگویی هستند.
 
اعتصاب پزشکان 
سرویس بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد، اعتصاب چهار روزه‌ای که ده‌ها هزار پزشک در انگلستان برای آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی کرده‌اند، به تعویق ۲۵ هزار وقت ملاقات درمانی منجر می‌شود.
به گزارش روزنامه انگلیسی «آی»، دکتر «لیلا مک‌کی» مدیر سیاست‌گذاری در کنفدراسیون سرویس بهداشت ملی انگلیس گفت: «تأثیر این اعتصاب چهار روزه بزر‌گ‌تر ار آن اعتصاب سه روزه ماه گذشته میلادی پزشکان است که در آن، ۱۷۵ هزار وقت ملاقات و روندهای درمانی به تعویق افتاد.» وی افزود: «تأثیر این اعتصاب چهار روزه بسیار چشمگیرتر است، چون بر امنیت بیماران اثر می‌گذارد و برای هر مقام ارشد بهداشت و درمانی در کشور نیز نگرانی جدی است.»
به تازگی کارمندان اداره پاسپورت نیز به اعتصاب پنج هفته‌ای دست زده و افسران امنیتی فرودگاه هیترو لندن نیز برای ۱۰ روز دست از کار کشیدند. اعتصاب‌های رانندگان اتوبوس و قطار، کارمندان اداره پست، رانندگان آمبولانس‌ها و پرستاران نیز سبب ایجاد نگرانی در میان انگلیسی‌ها شده است. آموزگاران نیز که به تازگی بابت رد افزایش دستمزدهای‌شان ناراحت هستند، قرار است ۲۷ آوریل و دوم مه سال جاری میلادی به اعتصاب دست بزنند که این مسئله موجب نگرانی والدین و دانش‌آموزان شده است.انجمن پزشکی انگلیس گفته است، پزشکان در ۱۵ سال گذشته بیش از ۲۶ درصد دستمزد خود را از دست داده‌اند. این اتحادیه می‌گوید، اعتصاب‌ها را می‌توان برگزار نکرد، البته در صورتی که دولت پیشنهاد قابل قبولی ارائه کند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات