صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۴۹

نکته‌گرام

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر روابط بین‌الملل: همان طور که اروپا بر سر برجام دنباله‌روی آمریکا بود و همان طور که اروپا بر سر جنگ اوکراین دنباله‌روی آمریکا بود، اروپا بر سر جنگ و دعوای آمریکا و چین نیز دنباله‌روی آمریکا خواهد بود. اروپا بیش از آنکه تصور می‌شود، مطیع آمریکاست.
 
گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و از گزینه‌های اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا: بچه‌‎های آمریکایی دارند می‌میرند. آمار مؤسسه پیو نشان می‌دهد، از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۱، کودکان زیر ۱۸ سال که بر اثر اسلحه کشته شده‌اند، ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
گارلند نیکسون، مجری برنامه رادیویی و تحلیلگر سیاسی در واشنگتن: دولت آمریکا میلیاردها سلاح به اوکراین و تایوان ارسال می‌کند. در همین حال، هر روز تصاویر بی‌خانمان‌ها را در گوشه و کنار شهرهای‌مان در آمریکا می‌بینیم!
 
عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای: امام اولین فردی بود که کمونیست آمریکایی را کشف کرد و اولین فردی بود که اسلام آمریکایی را بر ملا کرد. شهید آوینی اولین فردی بود که جنگ آینده انقلاب اسلامی و حزب‌الله را جنگ با اسلام آمریکایی دانست و چه پیش‌بینی دقیقی!
 
عبدالرحیم انصاری، کاربر فضای مجازی: نیروهای اماراتی عقب‌نشینی از یمن را آغاز کرده‌اند؛ حصر برداشته شده و بنادر یمن در حال آزادسازی هستند. به زودی یک هیئت سعودی برای مذاکرات صلح به صنعا خواهد رفت و احتمالاً تا قبل از عید فطر خبرهای خوبی منتشر می‌شود. قابل توجه کسانی که پس از توافق تهران‌ـ ریاض می‌گفتند ایران یمن را فروخت!
 
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: «امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در جریان گفت‌وگوی صریح با خانم کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه در پکن، بر لزوم «رعایت و احترام به حقوق شهروندان معترض فرانسوی» تأکید کرد. در چند ماه گذشته فرانسه در آتش و دود و «سرکوب وحشیانه و تأسف‌بار» شهروندان معترض فرانسوی توسط پلیس به سر می‌برد.»
 
مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ در اکتبر ۲۰۲۲، فقط ۹ درصد از ایرانیان «جدیت آمریکا در ایجاد دموکراسی بهتر در منطقه» را قبول دارند و ۸۱ درصد گفته‌اند با این گزاره مخالفند. بیشترین میزان مخالفت با سیاست‌ها و بی‌اعتمادی به آمریکا در میان ملت‌های منطقه غرب آسیا متعلق به ایران است.
 
امیرحسین یزدان‌پناه، کاربر فضای مجازی: رأی قاطع مجلس یازدهم به کلیات لایحه مهم ارتقای امنیت زنان پس از ۱۲ سال، تکلیف این لایحه را روشن کرد. کشور برای نخستین‌بار در آستانه طراحی یک چتر قانونی جامع بر سر بانوان است. قانونی که رهبر فرزانه انقلاب حدود ۳۰ سال است آن را از مجالس و دولت‌های مختلف مطالبه کرده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات