صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۶۸

فرصتی برای جهش هنر انقلاب

پایگاه بصیرت / حسین مهریزی
هفته گذشته و همزمان با «روز و هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی» که رویدادی فرهنگی و هنری و یادآور راه و مکتب سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی است، چهره‌های ماندگار هنر انقلاب در سال 1401 معرفی شدند. در این دوره از معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب، هنرمندان و فعالانی در شاخه‌های متنوع هنری معرفی شدند. در گروه «هنرهای تجسمی» در شاخه گرافیک «مسعود نجابتی»، در نگارگری «مینا صدری»، در تصویرسازی «محمدرضا دوست‌محمدی» و در کاریکاتور «محمدحسین نیرومند» معرفی شدند. در گروه «ادبیات» و در شاخه شعر «مهدی جاندار» و در شاخه داستان «علی‌اصغر عزتی‌پاک»، در گروه «موسیقی» و در ترانه‌سرایی «محمدمهدی سیار»، در گروه «سینما» و در شاخه فیلم مستند «محسن اسلام‌زاده»، در پویانمایی «محمد خیراندیش» برای فیلم پسر دلفینی و در فیلم داستانی «حسین دارابی» برای فیلم سینمایی «هناس» به عنوان منتخبان هنری سال 1401 جبهه انقلاب اسلامی معرفی شدند.
همچنین، در گروه «هنرهای نمایشی» و در شاخه تئاتر «ایوب آقاخانی» در گروه «پژوهش» و در شاخه پژوهش «علی‌اصغر فهیمی‌فر»، در گروه «طنز» و شاخه طنز «مهرداد صدقی»، در گروه «عکاسی» سیدعباس میرهاشمی، در گروه «ادبیات پایداری» و در شاخه ادبیات دفاع مقدس «گلستان جعفریان» و در شاخه ادبیات انقلاب «هدایت‌الله بهبودی» عنوان چهره هنر سال انقلاب اسلامی را کسب کردند.
گزینش و معرفی چهره‌های پیشکسوت و جوانی که با الهام از آموزه‌های ناب و حیات‌بخش اسلام و انقلاب اسلامی به میدان هنر وارد شده‌اند و آثار فاخر و ماندگاری در شاخه‌های گوناگون خلق کرده‌اند، به خودی خود ابتکاری قابل تحسین و حرکتی سازنده در حوزه هنر است که می‌تواند جریان کلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در کشورمان اصلاح و تقویت کرده و به آن کمک کند تا در مسیر «تعالی هنری» برگرفته از پیام انقلاب اسلامی حرکت کند. شرط لازم و کافی برای تحقق این هدف، دقت و ظرافت مستمر در انتخاب چهره‌های سال هنر انقلاب است تا هم اصالت این حرکت و حرمت نام و شأن شهید آوینی حفظ شود و هم الهام‌بخشی این رویداد فرهنگی برای سال‌های آینده و در مواجهه با امواج مخرب فرهنگی و هنری دشمن افزایش یابد. در این صورت، می‌توان به کشف استعدادهای جدید هنری در بستر هنر انقلاب اسلامی امیدوار بود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات