صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۰۷۳
سردار سلامی در اولین جشنواره قرآنی نور سپاه

قرآن باید در جان و پیکره سپاه جاری باشد

سردار سلامی به پشت تریبون رفت و ضمن تأکید بر این نکته که رهبر معظم انقلاب سپاه را مصداق آیه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ» معرفی کردند، سخنان خود را ایراد کرد[...]
پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان
سومین محفل انس با قرآن و اولین جشنواره قرآنی نور سپاه در آستانه لیالی قدر در محل مسجد غدیر ستاد فرماندهی کل سپاه و با حضور فرماندهان و مدیران ارشد و جمعی از فعالان قرآنی پاسدار برگزار شد.
برخلاف سایر همایش‌‌ها و مراسم‌ها، این برنامه در مسجد الغدیر و نه در تالار همایش‌های ولایت برگزار شد، کسانی که این دو مجموعه را در کنار هم دیده‌اند، متوجه این مطلب می‌شوند.
به جز بخش‌های مرتبط با تجلیل از برترین‌ها، فعالان و فعالیت‌های قرآنی سپاه در سال گذشته، تدارک خوبی هم برای یک محفل انس با قرآن دیده شده بود. اجرای قرائت قاریان ممتاز سپاه، اجرای برنامه ترکیبی قرائت و مفاهیم، مناجات‌خوانی، اجرای نخبگان قرآنی و در نهایت سخنرانی فرمانده حافظ کل قرآن، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در بخش ترکیبی مبتنی بر شبهات و موضوعات سیاسی و اعتقادی روز سرکار خانم غفاری، از مجریان قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما ضمن طرح موضوع، آیات و ترجمه آنها توسط قاریان برتر قرائت شد تا هم موضوع مفاهیم مدنظر باشد.
تجلیل از رده‌های برتر هم در میان هر برنامه انجام می‌شد که برای معرفی هر رده و گزارش فعالیت ابتدا کلیپ تصویری پخش می‌شد و سپس در مواردی فرمانده کل سپاه و نماینده ولی‌فقیه در سپاه با هم و در مواردی هم جانشین فرمانده کل سپاه و جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه برای قدردانی و تقدیم لوح و جوایز حضور می‌یافتند.
نیروهای هوافضا، دریایی و زمینی سپاه و همچنین سازمان بسیج چهار رده برتر قرآنی سپاه بودند که به سبب رشد چند برابری برنامه‌های قرآنی در یک سال تشکیل قرارگاه قرآنی نور در رده خود حائز ویژگی برتر شدند؛ به همین منظور ضمن اعلام آمار موفقیت از فرمانده قرارگاه قرآنی رده، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در رده، دبیر قرارگاه قرآنی رده و مسئول قرآن و عترت قدردانی شد.
اما نکته مهم در این میان که از زبان سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی، دبیر قرارگاه قرآنی نور کل سپاه در ابتدای مراسم بیان شد، این بود که از برکات تشکیل قرارگاه قرآنی نور سپاه علاوه بر سطح ملی، رشد چندین برابری فعالیت‌های قرآنی در رده‌ها بوده است. 
در تصدیق کلام وی هم باید گفت، بخشی از این رشد در فعالیت‌ها را در آمار و ارقام رده‌های برتر به خوبی می‌توان احساس کرد.
اما بخش انتهایی این محفل، سخنرانی سردار سلامی بود که پیش از آن لوح تقدیر مسئولان و جامعه قرآنی سپاه به پاسخ خدمات و توجه ویژه فرمانده کل سپاه به موضوع قرآن در سخنرانی‌ها، تدوین برنامه و... به وی اهدا شد.
 
امسال قامت قرآنی سپاه را رفعت ببخشیم
سردار سلامی به پشت تریبون رفت و ضمن تأکید بر این نکته که رهبر معظم انقلاب سپاه را مصداق آیه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ» معرفی کردند، سخنان خود را ایراد کرد.
وی با قدردانی از خواهران و برادران قرآنی که در این محفل آسمانی مصادف با لیالی نزول قرآن عظیم بر قلب نورانی و نازنین پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) حضور یافتند، افزود: «این یکی از دلنشین‌ترین، زیباترین و الهام‌بخش‌ترین و معنابخش‌ترین جلساتی بود که در طول سال‌های اخیر بنده به عنوان خادم و پاسدار کوچک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن شرکت کرده‌ام.»
وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه قرآنی نور سپاه، گفت: «قرارگاه قرآنی نور باید به‌گونه‌ای فعالیت کند که این کتاب نور و این حقیقت ناب و خالص در جان و پیکره سپاه و آحاد پاسداران و بسیج و آحاد بسیجیان جاری شود؛ عزیزانی که تلاش می‌کنند قرآن در زندگی‌ جاری شده و این حقیقت از درون کتاب آسمانی قرآن به متن زندگی فردی و اجتماعی ما نقل مکان کند تا سپاه تجلی‌گاه نور و روح قرآن باشد؛ همه فرماندهان و عالمانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، قابل تحسین و ستایش هستند، چرا که در کلام رهبر معظم انقلاب، سپاه مصداق آیه شریفه قرآن است.»
سرلشکر سلامی افزود: «خانه پاسداران و بسیجیان صبح و شام به واسطه ذکر الهی رفعت می‌یابد و اذن رفعت یافتن دارد، چراکه در آن مردان و زنانی هستند که تجارت و بیع، آنها را از راه خدا منصرف نمی‌کند.»
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما پاسدار قرآنی هستیم که نسخه کاملی از سعادت بشر است، تأکید کرد: «هر آنچه قواعد سعادت، فلاح و رستگاری بشر است، در این کتاب وجود دارد.» 
وی در ادامه افزود: «نوجوانان ما در سراسر کشورمان به زیبایی مشغول فراگیری و حفظ قرآن هستند و قرآن در حال تسخیر همه ذهن‌ها و ضمیرهاست.»
رئیس قرارگاه قرآنی نور سپاه خطاب به پاسداران و بسیجیان، تأکید کرد: «امسال همه در سپاه باید همت کنیم و قامت قرآنی را رفعت ببخشیم؛ ما محق‌تر از همه نسبت به قرآن و پاسداران آن هستیم و می‌خواهیم احکام الهی را پیاده کنیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات