صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۰۴

تعامل با اولیای مدرسه

پایگاه بصیرت / گروه جوان

سؤال: فرزند یازده ساله‌ام مدام از معلمش شکایت دارد، چطور این مشکل را حل کنم؟

پاسخ: با سلام، در وهله اول اطلاعات خود را کامل کنید. وقتی مطمئن شدید مشکلی در شیوه تربیتی و تدریس معلم وجود دارد، می‌توانید اقدامات زیر را برای اصلاح شرایط انجام دهید: با پرسیدن سؤال‌های دقیق، می‌توانید به فرزند خود کمک کنید. از او بپرسید دقیقاً مشکل کجاست و او دوست دارد شرایط چگونه تغییر کند؟ به او راه‌حل‌هایی یاد بدهید تا بتواند با بعضی شرایط ناخوشایند کلاس، کنار بیاید. اگر کلاس برای فرزند شما حوصله‌سربر است، به فرزند خود پیشنهاد دهید که از معلم بخواهد تکالیف و پروژه‌های بیشتری برای او در نظر بگیرد. به بچه‌ها روش‌های درخواست کردن مؤدبانه را یاد بدهید.

حتماً زمانی را برنامه‌ریزی کنید تا با معلم فرزند خود رودررو صحبت کنید و مسائل را با او در میان بگذارید. بهتر است که این ملاقات، حضوری باشد. به‌آرامی به معلم توضیح دهید که فرزندتان چه شکایتی دارد و به او فرصت دهید تا پاسخ دهد و اگر لازم است، از خودش دفاع کند.

اگر مشکلات فرزند شما برای بچه‌های دیگر کلاس هم تکرار می‌شود، بهتر است که با مدیر مدرسه صحبت کنید.

در یک جلسه‌ آرام و محترمانه، مشکلات را برای مدیر مدرسه توضیح دهید. معمولاً این جلسه‌ها مفید است و سبب تغییر روند معلم می‌شود. اگر با این جلسه‌ها مشکل حل نشد و معلم به رفتار ناشایست خود ادامه داد، بهتر است که از مدیر تقاضا کنید تا معلم کلاس را عوض کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات