صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۸۴

خلق مقاومت

مرزهای جمهوری اسلامی ایران از امنیتی پایدار برخوردار است؛ امنیتی که مرهون تلاش شبانه‌روزی مرزبانان و نیروی مقتدر سپاه پاسداران بوده و هست[...]
منطقه خاورمیانه و غرب آسیا به دلیل استراتژیک بودن موقعیت، همواره مورد توجه قدرت‌های بین‌المللی و استکبار جهانی بوده و از همین‌رو با چالش‌های امنیتی فراوانی روبه‌رو بوده است؛ اما با وجود چالش‌های امنیتی منطقه و خطرهای فراوان، مرزهای جمهوری اسلامی ایران از امنیتی پایدار برخوردار است؛ امنیتی که مرهون تلاش شبانه‌روزی مرزبانان و نیروی مقتدر سپاه پاسداران بوده و هست؛ اما این امنیت پایدار خوشایند برخی کشورهای همسایه و استکبار جهانی نیست و به همین علت تلاش‌های بسیاری برای تضعیف اقتدار ملی و ناامن کردن مرزها؛ همچنین ایجاد بحران‌های داخلی از سوی آنها صورت گرفته است.
 با وجود همه این تلاش‌ها، از جمله خلق گروهک‌های تروریستی به دستور آمریکا و غرب در منطقه، مانند گروهک داعش که یکی از وحشی‌خوترین‌ها در عصر حاضر به شمار می‌رفتند، باز هم امنیت در سایه سبزجامگان عرصه امنیت و اقتدار همواره در ایران اسلامی برقرار است.
 
گروه‌های تروریستی در منطقه
باید گفت، گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش در پی ضعف برخی کشورهای همسایه در مقطعی تا نزدیکی مرزهای ایران آمدند؛ اما حضور سپاه با هدف کمک‌های مستشاری به دولت‌های عراق و سوریه و نیز توقف حملات آشوبگران و عقب‌نشینی آنها از مواضع قبلی، امنیت مرزهای ایران را در مناطق غرب کشور به میزان قابل توجهی بالا برد؛ امنیتی که به کمک سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی و تلاش‌های شبانه‌روزی برای تشکیل و توانمند کردن محور مقاومت رقم خورد، نه تنها امنیت را در مرزهای ایران اسلامی تضمین کرد؛ بلکه نیرویی توانمند برای مبارزه و مقاومت در منطقه ایجاد کرد و رهاورد آن هم امنیت برای کشورهای همسایه بود.  نقش حاج قاسم سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت، مبارزه با استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و ارتجاع منطقه بسیار تأثیرگذار بود و موجب شد داعش در عراق و سوریه از بین برود و برخلاف خواست غربی‌ها که به دنبال تروریست خواندن سپاه بودند، نام سردار سلیمانی به منزله نماد مبارزه با تروریسم در جهان مطرح شود. فرمانده مقتدر و شجاعی که با داشتن تفکری نظامی و اندیشه راهبردی، همچون یک دیپلمات باهوش نقش مؤثری در سیاست خارجی کشور ایفا کرد و با فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت خواب و خوراک و آرامش را از دشمنان ربود. گروه‌های گوناگونی پیش از این در جهت مقاومت در برابر تروریست‌های دست‌پرورده غربی تشکیل شده بودند که با تلاش سپاه قدس و اقتدار و صلابت حاج قاسم منسجم و روز به روز قوی‌تر و هوشمندتر شدند.
 
شناسایی هسته‌های خودجوش
سپاه قدس و در رأس آن سردار شهید قاسم سلیمانی چنانچه پیش از این هم اشاره شد، با استفاده از نبوغ نظامی و اندیشه استراتژیک خود در مرحله نخست اقدام به شناسایی هسته‌های خودجوش مقاومت در منطقه و برقراری ارتباط با آنها کرد و با ایجاد پیوند جغرافیایی و فرهنگی و همچنین شبکه‌‌سازی نیروهای محلی و بومی، فرماندهی در عمق میدان را به عهده گرفت و موفق به تقویت و توسعه این محور تأثیرگذار در منطقه غرب آسیا شد. به اذعان کارشناسان، محور مقاومت در حقیقت ائتلافی نانوشته میان کشورهای منطقه،‌ یعنی ایران، سوریه، عراق و همچنین حزب‌الله لبنان است.
 
هدف؛ مبارزه با صهیونیست و دفاع از فلسطین
هم اکنون هدف محور یکپارچه مقاومت مبارزه با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به تسلط غرب و چپاول کشورهای منطقه به دست غربی‌ها و دفاع از مقاومت مردم فلسطین است. اصطلاحی که در واکنش به اظهارات غرب و محور شرارت خواندن این کشورها به کار گرفته شد تا نشان دهد این کشورها نه تنها محور شرارت نیستند؛ بلکه تنها به منظور مقاومت در برابر شرارت‌های غربی و صهیونیست جبهه مقاومت را گسترش داده‌اند. تحولات چند دهه اخیر در منطقه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا خارج شدن مصر از منازعه عربی‌ـ اسرائیلی و تنها ماندن سوریه در این منازعه و ظهور حزب‌الله لبنان به نزدیکی راهبردی سه کشور اصلی تشکیل‌دهنده جبهه مقاومت یعنی ایران، سوریه و لبنان کمک کرد و منجر به توافقی استراتژیک در جهت تحقق آرمان فلسطین شد.
 
حرکت ادامه دارد...
این جبهه تا کنون توانسته است دست غارت آمریکا و رژیم صهیونیستی را از سوریه، عراق و لبنان تا حد زیادی قطع و توطئه‌های آنها را برای تصاحب این کشورها خنثی کند. گروه‌های عضو جبهه مقاومت، شامل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، لشکر فاطمیون افغانستان، لشکر زینبیون پاکستان، حشدالشعبی عراق، نیروهای دفاع ملی سوریه، حماس و فلسطین هستند. محور مقاومتی که با تلاش‌های سردار اسلام و سپاه قدس تشکیل و تجهیز شد و توسعه پیدا کرد، امروز به قطب مهمی برای حفظ امنیت در منطقه و مقاومت در برابر تسلط غربی‌ها و تهاجم و زورگویی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.  این حرکت مقتدرانه سپاه در عرصه منطقه با تقویت بیشتر محور مقاومت همچنان ادامه دارد و حالا سردار قاآنی، پرچم‌دار سپاه قدس در منطقه است تا ریشه دشمن متجاوز را از اساس بسوزاند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات