صبح صادق >>  فرهنگ >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۶۲۵۴

محفل باصفا

پایگاه بصیرت / بهاره صمدی
چند سالی است که در تلویزیون برنامه‌های استعدادیابی تولید و پخش می‌شود. یکی از مهم‌ترین آنها مسابقه «عصر جدید» بود؛ البته پس از آن هم کارهای در همان قالب ساخته شد. 
اما در ماه‌های گذشته دو برنامه روانه آنتن شبکه‌های رسانه ملی شدند که از قضا خوش درخشیدند؛ یکی «حسینیه معلی» بود که با هدف ترویج فرهنگ روضه‌خوانی اصیل و سنتی، نوحه‌خوانی و هیئت‌داری، با حضور کارشناسان مداح در ماه محرم و صفر 1401 از شبکه سوم سیما پخش شد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. اما اوج کار فصل جدید این برنامه به مناسبت اعیاد شعبانیه بود که در جدول پخش شبکه سوم سیما قرار گرفت، این فصل «حسینیه معلی» با حضور مادحین از خطه‌های گوناگون کشور که بسیاری‌شان برای مردم ناشناخته بودند مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار گرفت.
برنامه‌ دیگری که با این فضا روانه آنتن سیما شد، ویژه برنامه رمضانی «محفل» بود که از روزهای ابتدایی فروردین 1402 در ساعات منتهی به اذان و افطار میهمان خانه‌های مردم بود. برنامه‌ای که شاید در قالب و شمایل ایده جدیدی نداشت؛ اما واقعیت این است که از نظر محتوایی از بهترین برنامه‌های صدا و سیما  در ماه های اخیر به شمار می‌آید و یک ابتکار در تولیدات قرآنی رسانه ملی بود. 
برنامه «محفل» شبکه سوم، توانست تا حدودی ضعف‌های برنامه سازی قرآنی در شبکه اختصاصی این کتاب الهی در جام جم را جبران و استعدادهای گمنام در ایران را  به مردم معرفی کند. در حقیقت، می‌توان گفت «محفل» قدمی بزرگ در جهت انس بیشتر جامعه با قرآن برداشت و چه چیزی از این مهم‌تر؛ آن هم در ماهی که بهار قرآن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات