بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۳۳۲

اعتصاب کارمندان دولت کانادا وارد یازدهمین روز شد

با ورود اعتصاب کارمندان حوزه‌های مختلف دولت کانادا در روز شنبه به یازدهمین روز، مقامات دولت این کشور به معترضان اولتیماتوم دادند که پیشنهاد ارائه شده در مذاکرات به آنها «آخرین پیشنهاد» است.

اعتصاب کارمندان دولت کانادا وارد یازدهمین روز شد

به نوشته خبرگزاری رویترز، سازمان «هیات خزانه‌داری کانادا» روز شنبه اعلام کرد، مذاکره‌کنندگان دولت این کشور «آخرین پیشنهاد» را به کارمندان اعتصاب کرده دولت با هدف پایان دادن به این اعتراضاتی که موجب اختلال در خدمات مختلف از بخش اظهارنامه‌های مالیاتی تا بخش تمدید گذرنامه‌ها شده، ارائه کردند.

این اعتصاب با سازماندهی اتحادیه صنفی «ائتلاف خدمت دولتی کانادا» از ۱۱ روز پیش و با اعلام شرکت بالغ بر ۱۵۵۰۰۰ کارمندان دولت در آن به اجرا در آمد و به عنوان بزرگترین اعتصاب دولتی به اجرا در آمده در تاریخ کانادا لقب گرفت.

رئیس این اتحادیه چند روز قبل دولت کانادا را متهم به ایجاد بن بست در مذاکرات کرده و از «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا خواست به این مذاکرات ورود کند.

روز شنبه هیات خزانه‌داری کانادا که مدیریت امور مربوط به کارمندان دولت کانادا را بر عهده دارد اعلام کرد، روز جمعه «آخرین پیشنهاد» خود را به این اتحادیه ارائه کرده است.

طبق اعلام این سازمان، مذاکره‌کنندگان وابسته به دولت کانادا جزئیات این پیشنهاد در پای میز مذاکره باقی مانده اما شامل «پیشنهاد افزایش دستمزد» و رسیدگی به مطالبات در زمینه «دورکاری، سوابق خدمت و انعقاد قرارداد» است.

این سازمان در بیانیه خود نوشت: «این پیشنهاد نهایی، عادلانه، رقابتی و معقول است.»

روز چهارشنبه گذشته  اتحادیه «ائتلاف خدمت دولتی کانادا» در پی به توافق نرسیدن با مقامات بر سر مطالبات معترضان از برنامه اش برای تشدید اعتصاب ها از جمله با انسداد در چندین بندر کانادا خبر داد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات