صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۶۳۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد

رسانه‌های معاند آبشخور انحرافات فکری

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی‌ در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی‌ـ سیاسی در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه گفت: «اینکه در نقطه نقطه ایران شبهات یکدست و یکصدا از زبان برخی از جوانان و نوجوانان خارج می‌شود، نشان از این دارد که ریشه و آبشخور انحرافات فکری، عقیدتی و سیاسی جامعه یکی است. ریشه این شبهه‌پراکنی‌ها را باید در شبکه‌ها و رسانه‌های معاند پیدا کرد.»
وی افزود: «دشمن همچون ویروس و موریانه بر بدنه فکری جامعه نفوذ کرده و شروع به رقیق کردن اعتقادات می‌کند و از این طریق احکام را در دل جوانان پس می‌زند. اگر حجابی کنار زده می‌شود و نمازی ترک می‌شود، به دلیل نفوذ و القای همین جریان‌های انحرافی است که شبهه ایجاد می‌کنند. علت نامگذاری شبهه هم بر این مبناست که شبیه حق است و دوراهی برای مردم ایجاد می‌کند.»
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن القای دیکته شدن مطالب به جوانان در سخنرانی‌های نزد رهبر معظم انقلاب است، گفت: «بنده از منبری‌های خانه رهبر معظم انقلاب هستم. در طول سال‌هایی که در آنجا سخنرانی کرده‌ام، حتی یک بار هم متن سخنرانی‌های مرا نگرفته و نخوانده‌اند.» وی افزود: «در هیچ کجای دنیا شما نمی‌توانید رهبری را پیدا کنید که این حجم از دیدار، آن هم با اقشار گوناگون مردم داشته باشد.»
دکتررفیعی با اشاره به جایگاه معلم، به نکات مهم زندگی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: «شهید مطهری مصداق معلمی بود که سه خصوصیت را در کنار هم داشت: یک: جامعیت؛ این ویژگی سبب شده بود بتواند در کنار کتابی همچون داستان راستان، کتابی سخت و پیچیده به نام اصول فلسفه و روش رئالیسم را بنویسد. دوم: اخلاص؛ برای خدا کار کردن و غیر او را ندیدن. سوم: موضوع‌شناسی؛ برای نمونه، ایشان در این خصوص زهد را چنان معنا و تفسیر کردند که دکان خیلی از فرقه‌ها و انحرافات عرفانی که تازه جان گرفته بودند، بسته شد. او زهد را اسیر دنیا نبودن و امیر دنیا بودن معرفی کردند. تعریفی که نشان می‌داد داشتن و دارا بودن منافاتی با انسانیت انسان ندارد. آنچه مذمت و نکوهش شده، اسیر دنیا شدن و دارایی را جایگاه و امتیازی برای انسان معرفی کردن است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات