صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۱۳

مخاطب موردنظر در دسترس است

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان
یکی از مشکلاتی که عموماً کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از آنها گلایه داشتند، تعدد آنها بود که ارتباط بین کاربران را با سختی‌هایی مواجه می‌کرد. بر همین اساس، پیشنهاد ایجاد امکان ارتباط بین پیام‌رسان‌های داخلی مطرح شد. پروژه ارتباط چهار پیام‌رسان داخلی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شده است. اکنون کاربران چهار پیام‌رسان «ایتا»، «بله»، «گپ» و «آی‌گپ» می‌توانند افزون بر تبادل پیام، فایل هم برای یکدیگر ارسال کنند.
 
این قابلیت چیست؟
اتصال داخلی میان پیام‌رسان‌ها (اینترکانکشن) یا MXB به معنای ایجاد امکان ارسال پیام از مبدأ یک پیام‌رسان ایرانی به دیگر سکوهای مشابه بومی است. درباره چگونگی عملکرد این سرویس گفته شده است، این کار با دو روش کلی برای پیاده‌سازی ارتباط داخلی میان پیام‌رسان‌ها یا MXB وجود دارد.
 
آیا پیام‌رسان‌ها از این کار آسیب می‌بینند؟
در این روش به نصب هیچ نرم‌افزار دیگری نیاز نیست و پیام‌رسان دیگری هم ایجاد نشده است، صرفاً یک قابلیت به پیام‌رسان‌های داخلی اضافه شده است. به زبان ساده‌تر، هم معماری شبکه و هم سیاست‌های کلی پیام‌رسان‌ها هیچ گونه تغییری نکرده و تنها یک قابلیت جدید به پیام‌رسان‌های مشارکت‌کننده در این طرح اضافه شده و سایر سرویس‌های آنها، مانند تماس صوتی و تصویری، پخش زنده و فروشگا‌ه‌های اینترنتی مطابق گذشته به فعالیت خود ادامه داده و مشتریان خود را حفظ خواهند کرد. سیاست‌های کلان و طرح تجاری که قبلاً هر شرکت برای ادامه مسیر خود ترسیم کرده نیز کماکان به قوت خود باقی است. 
 
چگونگی ارسال پیام
برای استفاده از این قابلیت(فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل یا اینترکانکشن در پیام‌رسان‌های ایرانی) باید به صورت زیر عمل کرد:
پس از به‌روزرسانی پیام‌رسان خود به آخرین نسخه، وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از بخش تنظیمات پیام‌رسان وارد بخش امنیت و حریم خصوصی شده و گزینه ارتباط با سایر پیام‌رسان‌های ایرانی را فعال کنید. با این اقدام قابلیت «اتصال متقابل» فعال می‌شود و می‌توانید در فهرست مخاطبان خود که همین امکان را در پیام‌رسان خود فعال کرده باشند، افزون بر تبادل پیام متنی، انواع فایل‌ها را نیز رد و بدل کنید. برای استفاده از این قابلیت، با جست‌وجوی نام مخاطب مورد نظر و کلیک روی آیکن «بی‌نهایت» می‌توانید ببینید مخاطبان شما عضو کدام یک از پیام‌رسان‌های بومی هستند. سپس از بین پیام‌رسان‌های مقصد، مورد مد نظرتان را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید.
 
امنیت پایین می‌آید؟
پیام‌های مبادله شده بین سرورهای پیام‌رسان‌ها با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود به صورت رمزنگاری مبدأ به مقصد(encryption end to end) بوده و عملاً امکان رمزگشایی آنها در طول مسیر وجود ندارد.
 
حریم شخصی کاربران
استفاده از این قابلیت برای کاربران اختیاری است، کاربر برای فعال‌سازی این قابلیت باید به بخش تنظیمات پیام‌رسان مراجعه کرده و آن را فعال کند، بنابراین تا زمانی که خود کاربر این کار را انجام ندهد، این قابلیت فعال نخواهد شد. به زبان ساده این قابلیت به صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال نیست. در پایان باید گفت، استفاده از این قابلیت هزینه‌‎ای برای کاربران نخواهد داشت، کاربران تنها مانند قبل هزینه ترافیک اینترنت مصرفی خود را بر اساس میزان استفاده از اینترنت پرداخت خواهند کرد. با راه‌اندازی این قابلیت بالاخره پس از مدت‌ها کاربران ایرانی می‌توانند به صورت یکپارچه با یکدیگر ارتباط داشته باشند بدون اینکه ترس عضو نبودن در یکی از برنامه‌های شبکه‌های مجازی را داشته باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات