صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۱۵

نکته‌گرام

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان: خلیج‌فارس بخش مهمی از هویت انکارناپذیر و مشترک ایران و منطقه و منبع طبیعی و سرشار از منفعت برای ساکنان اطراف خود است. بهره‌مندی حداکثری از منافع خلیج‌فارس در گرو امنیت، همگرایی و مشارکت دسته‌‌جمعی کشورهای ساحلی این پهنه‌ آبی پرافتخار خواهد بود.

 

علی رجبی، کاربر فضای مجازی: شهید عباسعلی سلیمانی، شهید سجاد قدمی، شهید علیرضا شهرکی، شهید حمیدرضا الداغی و شهید سجاد جهانگیری پنج نفر از قربانیان شورش زن، زندگی، آزادی در یک هفته اخیر. راه این شهدا ادامه دارد... 

 

محمد دارابی، فعال فضای مجازی: رئیس‌ پلیس آگاهی سراوان ترور می‌شه، یک مدافع ناموس من و تو توی سبزوار شهید می‌شه، به دو روحانی در قم حمله می‌شه، نماینده خبرگان رهبری که شخصاً برای کارهای بانکی در شعبه حاضر بوده ترور می‌شه؛ اما هنوز آنچه در ذهن مخاطب نقش بسته یه سطلِ ماسته تو لبنیاتی!

 

حسن عابدینی، کارشناس‌ارشد مسائل بین‌الملل: قرارگاه عبری و غربی راهبرد تجزیه ممالک اسلامی را در دستور کار داشت که در غرب آسیا با شکست تجزیه عراق، تیرشان به سنگ خورد؛ اما سودان بزرگ‌ترین کشور جهان عرب بود که ۱۲ سال پیش دو پاره شد و باز هم در آستانه تجزیه است. صهیونیست‌ها با طرح دُوَیْلَات درصدد خرید امنیت هستند.

 

احسان صالحی، فعال فضای مجازی: حضور رئیس‌جمهور در جلسه صبح مجلس با وجود اینکه با اطلاعات واصله، عدم اعتماد به وزیر صمت قطعی بود، پیام روشن داشت. دولت برای مجلس و حق قانونی آن احترام قائل است و اِعمال این حق را مانع همدلی نمی‌بیند.

 

مهدی ترابیان، فعال رسانه‌ای: مبارزه جدی مسئولان با فساد به صورت پیوسته جزء مطالبات رهبر انقلاب بوده است. ایشان در دیدار کارگران ابراز امیدواری کردند که دولت مردمی و مجلس انقلابی آن را پیگیری کنند. امید که این اعتماد رهبری را قدر بدانند و بدانند که قضاوت خواهند شد.

 

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باره نقض حریم خصوصی، فتاوی سختگیرانه ‌(یا صریح و محکم) دارند؛ از جمله اینکه در پاسخ به استفتائی اینگونه فرموده‌اند: تجسس در امور شخصی و خصوصی دیگران جایز نیست و فرقی بین فضای مجازی و حقیقی نیست.

 

معصومه علوی، کاربر فضای مجازی: آیت‌الله جوادی‌آملی می‌گفتند: آنچه در نهی از منکر واجب کفایی‌ است، تذکر لسانی ا‌ست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، واجب عینی‌ است. شخصی با پوشش زننده به مغازه ما می‌آید، بی‌تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعای‌مان مستجاب بشود.

 

امیرعلی ابوالفتح، تحلیلگر روابط بین‌الملل: این روزها که دوباره بحث نام تاریخی آبراه جنوب ایران به نام «خلیج‌فارس» مطرح شده است، بد نیست بدانیم که آمریکایی‌ها برای کهنه سربازان شرکت‌کننده در «پیکارهای خلیج‌فارس» مدالی ساخته‌اند که روی آن از نام «خلیج‌فارس» و نه نام دیگری، استفاده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات