صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۴۶۸۶۰

زلزله در تار عنکبوت

پایگاه بصیرت / احمد پناهی
از روز سه‌شنبه هفته گذشته که ارتش رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی اقدام به حمله تروریستی و وحشیانه علیه نوار غزه کرد، گروه‌های مقاومت اعلام کردند پاسخ به این تجاوزات حتمی است و اتاق مشترک مقاومت فلسطین نیز در بیانیه خود بر انتقام قطعی از متجاوزان صهیونیست تأکید کرد. تا اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه، گروه‌های مقاومت به خونخواهی شهدای مظلوم غزه عملیات انتقام‌جویانه را آغاز کردند. شدت حملات به سمت سرزمین‌های اشغالی به اندازه‌ای بود که منابع صهیونیستی تأیید کردند، در کمتر از دو ساعت از آغاز نخستین حملات، 360 راکت و موشک از نوار غزه شلیک شد و این تعداد در ساعت‌های بعد همچنان افزایش یافت. فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اطراف غزه خواسته است به دلیل ترس از حملات موشکی از غزه به مناطق حفاظت شده بروند. گفته می‌شود راکت‌های شلیک شده از غزه به تل‌آویو نیز رسیده است. 
رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته به شکلی کاملاً منفعلانه در مقابل مقاومت فلسطین عمل کرده و در حملات صورت گرفته از سوی سازمان‌های مقاومت، واکنش چشمگیری نداشته است؛ مسئله‌ای که باعث شکل‌گیری اعتراضات داخلی در میان خوده صهیونیست‌ها شده است.
 
محاصره بی‌معنا 
حجم حملات و تعداد موشک‌های شلیک شده از سوی گروه‌های فلسطینی به سمت مناطق ‌اشغالی در همان ساعات نخست نشان داد، گروه‌های فلسطینی از نظر پشتیبانی در سطح مطلوبی به سر می‌‎برند. در واقع، گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه برای پاسخ موشکی به ‌اشغالگران با کمبود موشک و راکت مواجه نیستند و این فراوانی موشک‌‌ها در انبارهای تسلیحاتی گروه‌های فلسطینی دست آنها را برای پاسخ به ‌اشغالگران باز گذاشته است. این موشک‌ها و راکت‌ها به‌طور عمده از سوی نیروهای فلسطینی در نوار غزه تولید می‌شود و در مواردی نیز سایر کشورهای حامی مقاومت این موشک‌ها را به‌دست گروه‌های فلسطینی می‌رسانند. این در حالی است که نوار غزه طی بیش از 16 سال گذشته در محاصره تمام‌عیار زمینی، دریایی و هوایی صهیونیست‌ها به‌سر برده است، اما این محاصره در عمل برای نیروهای تا بن دندان مسلح فلسطینی در نوار غزه بی‌معنا بوده است و آنها توانسته‌اند حتی در شدیدترین محاصره، انبارهای موشکی و تسلیحاتی خود را برای پاسخ به ‌اشغالگران آماده و پر نگه دارند. در واقع، سیاست محاصره نوار غزه به شکست انجامیده است و المیادین نیز به نقل از برخی منابع اعلام کرده است، موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو فناوری جدیدی دارد که به آن اجازه عبور از سامانه گنبد آهنین را می‌دهد. این به معنای آن است که فلسطینی‌ها در توسعه فنی و علمی صنایع موشکی خود به دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند که در عمل، سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند.
 
همچون تار عنکبوت سست و ضعیف
ضعف و سستی رژیم صهیونیستی در مقابل حملات راکتی و موشکی مقاومت به اندازه‌ای است که به جرئت می‌توان گفت این رژیم از هیچ‌گونه نیروی انسانی قوی و با جرئت در میدان نبرد برخوردار نیست. 
بررسی دقیق واکنش صهیونیست‌ها به حملات موشکی و راکتی صورت گرفته از نوار غزه نشان می‌دهد، در همان ساعات ابتدایی این حملات، وضعیت عادی به وضعیت بحرانی تبدیل شد و همه چیز به هم ریخت. یک اکانت توئیتری متعلق به یک خبرنگار در مناطق ‌اشغالی فلسطین اعلام کرد: «از سدروت تا تل‌آویو، همه به‌سمت پناهگاه‌ها می‌دوند، زیرا در دو ساعت گذشته صدها موشک از غزه شلیک شده است.» تصاویر ویدئویی هم گردشگرانی را نشان می‌داد که بعدازظهر از سواحل تل‌آویو فرار می‌کردند و این فرار و ترس گردشگران صهیونیست تا آن‌جا زیاد بود که ناگهان سواحل از جمعیت خالی شد. همچنین شلیک موشک گروه‌های فلسطینی، جلسه کابینه نتانیاهو را هم متوقف کرد و خبرنگاران تصاویری را از لحظه فرار وزرای کابینه نتانیاهو از سالن محل جلسات به پناهگاه‌های زیرزمینی نشان دادند. واکاوی رفتار صهیونیست‌ها نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی همچون تار عنکبوتی است که در سست و ضعیف بودن آن هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات