صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۶۹۲۲

پیشخوان

تیراندازی در تگزاس 
تیراندازی‌های جمعی در آمریکا هر روز موجب کشته شدن ده‌ها نفر در ایالت‌های گوناگون این کشور می‌شود و اخبار مربوط به این حوادث را به اخباری طبیعی و نرمال تبدیل کرده است. با این حال، گاهی اوقات برخی از این اخبار و انگیزه قاتلان و حتی سلاح‌هایی که از آنها استفاده کرده‌اند، جالب توجه می‌شود.
تیراندازی اخیر که در تگزاس صورت گرفته و منجر به کشته شدن 9 نفر شد، یکی از حوادثی بود که بسیار مورد توجه رسانه‌های آمریکا قرار گرفت؛ زیرا مهاجم به جز سلاحی که برای کشتن مردم استفاده کرده بود، هشت اسلحه دیگر در منزل داشت و همه را نیز قانونی خریداری کرده بود. نکته غم‌انگیز درباره این حادثه این است که تعداد کودکان در این حادثه بالا بوده و در عین حال بیشتر آنها نیز آمریکایی‌های آسیایی‌تبار بوده‌اند. «گِرگ ابوت»، فرماندار تگزاس این تیراندازی را یک «تراژدی وصف‌ناپذیر» خوانده و گفته است، آماده هرگونه کمک به مقامات محلی است.
 منابع خبری گزارش دادند، تعداد تیراندازی‌های کور در آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کرده و کم و بیش هر هفته یک تیراندازی در این کشور اتفاق می‌افتد. پایگاه داده‌ای که این حوادث را رصد می‌کند، گزارش داده است مرگ و میرهای برآمده از ۱۷ تیراندازی در ۱۱۱ روز گذشته، ۸۸ نفر بوده است. 
 
تحریم چین
روزنامه «فایننشال تایمز» از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت‌های چینی که به «حمایت از ماشین جنگ روسیه از طریق فروش تجهیزات به این کشور» متهم شده‌اند، خبر داد؛ تجهیزاتی که می‌توانند در ساخت تسلیحات استفاده شوند.
این روزنامه که مدعی است نسخه‌ای از این فهرست تحریم‌ها را مشاهده کرده، اعلام ‌کرد، هفت شرکت چینی در بسته جدید تحریم‌هایی که قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این هفته درباره آنها مذاکره کنند، قرار گرفته‌اند.
در این گزارش آمده است، این فهرست تحریم‌ها شامل دو شرکت چینی و پنج شرکت هنگ‌کنگی است.
نکته جالب توجه این است که برخی از این شرکت‌ها در حال حاضر نیز از سوی آمریکا تحریم شده‌اند. آمریکا مدعی است، این شرکت یک تأمین‌کننده مستقر در چین برای چندین شرکت در مجتمع صنعتی‌ـ نظامی روسیه است.
از زمانی که روسیه در فوریه سال 2021 میلادی به اوکراین حمله کرد، اتحادیه اروپا 10 بسته تحریمی علیه افراد و شرکت‌های روسی تصویب کرده که منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی شده‌است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات