صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۴۷۱۰۸

خرمشهرهای امروز!

پایگاه بصیرت / احمد قهرمانی
در جنگی نابرابر، که تمام استکبار جهانی از صدام ملعون حمایت می‌کردند، یک قسمت ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک از کشور اشغال شده بود و تلاش می‌شد با فشار بر گلوی استراتژیک و اقتصادی ایران آن را مجبور به تسلیم کنند؛ اما کشوری که تحریم شده بود و امکان خرید تسلیحات نداشت و از سوی دیگر در این کشور تازه انقلاب شده بود و نهادها و سازمان‌های دولتی به هم ریخته بودند و نیروهای نظامی سازماندهی خوبی نداشتند و بعد از دو سال از جنگ تحمیلی، توانست منطقه ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک خرمشهر را از دست دشمن آزاد کند؛ اما آنچه آن مرد حکیم، رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند، واقعیت امر بود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»
درس‌هایی در این آزادسازی برای امروز جامعه ما که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «خرمشهرها در پیش است»، وجود دارد:
1ـ از نظر عقل ابزاری امکانات، تجهیزات، پشتوانه‌ها و حامیان صدام خیلی بیشتر از ما بود و امکان پیروزی و آزادسازی خرمشهر وجود نداشت؛ ولی در جنگ اراده‌ها وقتی یک عده‌ای از مردان مؤمن و انقلابی به اقدامی غیرممکن و سخت در آزادسازی خرمشهر تصمیم می‌گیرند و رهبری فرزانه و حکیم مردم را هدایت می‌کند، می‌شود بر دشمن غلبه کرده و خرمشهرها را آزاد کرد؛ از جمله این خرمشهرها میدان و صحنه جنگ اقتصادی، تجاری، ارزی، پولی و مالی است. برای آزادسازی این میدان جنگ اقتصادی اراده قوی لازم است. 
2ـ در زمان جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر تابلویی در ورودی شهر نصب شده بود که در تاریخ ماندگار شد جمعیت: ۳۶ میلیون نفر. این تابلو نماد مقاومت، اتحاد و همدلی تمام مردم ایران بود که پشت سر خرمشهر ایستاد و توانست آن را آزاد کند. در میدان جنگ اقتصادی و تجاری امروز هم برای آزادسازی آن از چنگ نظام سرمایه‌داری و پیاده‌سازی یک اقتصاد مقاومتی به تابلویی از حضور ۸۵ میلیون ایرانی در این میدان و وحدت و انسجام داخلی نیاز است، صرف نظر از زبان، قومیت، مذهب و سلیقه همه با هم و پشت سر رهبری فرزانه باید این میدان جنگ اقتصادی را فتح کنیم.
3ـ آزادسازی خرمشهر سبب روحیه رزمندگان اسلام و پیروزی‌های بعد و شکست روحیه دشمن و مقدمه‌ای برای عملیات‌های بعدی و نفوذ در عمق خاک عراق تا شرق بصره از جمله در عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر و سلسله عملیات‌های والفجر و کربلا شد. پیروزی در میدان جنگ اقتصادی و شکست دشمن مقدمه‌ای برای عملیات‌های بعدی در عمق نظام سرمایه‌داری، سرعت در اضمحلال استکبار جهانی و ایجاد نظم جدید در نظام بین‌الملل خواهد شد. 
4ـ همچنان که میدان جنگ در عملیات بیت‌المقدس جنگ نامتقارن بود و دشمن از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تثبیت جایگاه خود در خرمشهر و جداسازی خوزستان از ایران با کمک استکبار جهانی استفاده کرده بود، در میدان جنگ اقتصادی هم جنگ، جنگ نامتقارن است و دشمن از تمام ظرفیت‌های اقتصادی، سازمان‌های بین‌المللی، تحریم، دلار و... برای پیروزی در این میدان استفاده می‌کند؛ ولی به فرموده رهبر معظم انقلاب در جنگ نامتقارن هر دو طرف توانایی‌ها و منابع قدرتی دارند که طرف مقابل از آنها برخوردار نیست و منبع قدرت نظام اسلامی اعتماد و توکل به قدرت خدا، اعتماد به پیروزی، اعتماد به قدرت اراده انسان‌های مؤمن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات