صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۷۴۹۲

جنگ روایت

با گذشت حدود سه هفته از حملات پهپادی به کاخ کرملین، هم اکنون رسانه‌های آمریکایی هشدار داده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده اعتقاد دارند این کار اقدامی از سوی کی‌یف بوده است. مقامات دولت زلنسکی در ابتدای امر هر گونه دست داشتن در این حملات را رد کردند؛ اما پس از مدتی مشخص شد ترور پوتین، یکی از برنامه‌های اعلام نشده دولت اوکراین برای پایان دادن به جنگ است. در همین حال، یک روزنامه آمریکایی هفته گذشته به نقل از مقامات واشنگتن گزارش داد، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین قرار دارد.
روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین در بامداد سیزدهم اردیبهشت قرار دارد.
در آن زمان، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که مسکو این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.
مقامات آمریکایی به این روزنامه گفتند، هنوز برای‌شان مشخص نشده است که کدام یک از واحدهای تخصصی ارتش یا اطلاعات اوکراین این حمله را انجام داده و همچنین نمی‌دانند که آیا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور از این موضوع مطلع بوده یا خیر!
طبق این گزارش، ارتش آمریکا باور دارد که پهپادهای استفاده شده در حمله به کرملین از فاصله کوتاهی در داخل مسکو یا اطراف آن، پرتاب شده بودند و مواد منفجره محدودی با خود داشتند که ممکن است نشان‌دهنده تمایل اوکراین به انجام یک عملیات روانی باشد تا عملیات مؤثر نظامی. در ابتدا، واشنگتن مدعی بود حمله پهپادی به کرملین یک عملیات دروغین از سوی خود فدراسیون روسیه است تا بهانه‌ای برای تشدید درگیری‌ها با اوکراین باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات