صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۶۰۶

خواب آشفته‌ای که تعبیر نشد

همه گوش‌ها به کلام امام خمینی(ره) سپرده شده است. امام امت سخنان مهمی را بیان می‌کنند. ایشان در بخشی از سخنان خود که پیش از تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده بود، می‌گویند: «خداوند متعال بر ما منت نهاد که افکار عمومی را برای انتخاب رئیس‌جمهوری متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست هدایت فرمود. اینان [منافقین] آنقدر از بینش سیاسی بی‌نصیبند که بی‌درنگ، پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت، به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند (آیت‌الله خامنه‌ای) که آوای دعوت او به صلاح و سداد، در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است. من به شما، خامنه‌ای عزیز، تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی، سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. ایشان ... به حکم قرآن کریم، اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بوده‌اند.»
به منظور درک بیشتر شرایط و فهم کامل‌تری از اهمیت انتخاب رهبری پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نگاهی کوتاه به برخی اخبار و سخنان زمان واقعه خالی از لطف نیست.
«فایننشال تایمز» چاپ لندن در تاریخ ۳ خردادماه 1368، یازده روز پیش از رحلت امام (ره) می‌نویسد: «با رحلت آیت‌الله خمینی، شکاف بزرگی در رأس سیستم سیاسی ایران ایجاد خواهد شد.»
روباه پیر از طریق «رادیو بی‌بی‌سی» اعلام می‌کند: «خلأیی را که درگذشت آیت‌الله خمینی در سطح رهبری ایران به وجود آورده، مشکل می‌توان جبران کرد.»
رادیوی شیطان بزرگ شادمانه از بی‌ثباتی بزرگ پس از رحلت امام خمینی(ره) خبر می‌دهد و می‌گوید: «برخی پیش‌بینی می‌کنند که این وضع، احتمالاً شعله یک جنگ داخلی را در ایران خواهد افروخت.»
تروریست‌های رجوی معرکه را مهیای برداشتن گام‌هایی برای پرش به رأس هرم انقلاب می‌بینند و سرکرده آنان در گردهمایی نظامی خود در ۷ خردادماه 1368 مدعی می‌شود: «نیروهای نظامی سازمان، باید برای شرایط مرگ [امام] خمینی آماده باشند.» و ادعا می‌کند: «مرگ [امام] خمینی(ره) به عنوان بالاترین نقطه آمادگی در مردم ایران، برای استقبال از عملیات نظامی ما خواهد بود.
بنی صدر خائن و فراری هم اوضاع را بر وفق مرادش می‌بیند و در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» می‌گوید: «درگذشت امام این مسئله را محتمل می‌کند که وی به زودی به کشور بازگردد و احتمالاً وارد دولت شود!»
اما خواب‌های آشفته دشمنان خارجی و داخلی و تمامی گرگان کمین کرده که منتظر فرصتی برای گرفتن گلوی ملت ایران بودند، آشفته و نقشه‌ها نقش بر آب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات