صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۷۶۹۶

نکته‌گرام

علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر: رژیم صهیونیستی به حزب‌الله اعلام کرده است، اگر سلاحی دریافت کند که توازن قوا را تغییر دهد، برای نابودی آن درنگ نخواهد کرد، ولو به قیمت جنگ. حزب‌الله در ۱۷ سال اخیر از لحاظ کمی و کیفی بسیار رشد ‌کرده و در شمار یک ارتش قرار دارد. صهیونیست‌ها خیلی دیر به فکر تغییر توازن قوا افتاده‌اند.
 
حامد صراف‌پور، فعال فضای مجازی: چرا جریان اصلاحات مدام به دنبال ایجاد جنگ بین ایران و افغانستان است؟ چرا همین جریان مدام دخالت ایران در یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را نقد می‌کرد؟ چرا در مورد اوکراین نیز مخالف فروش پهپاد به روسیه هستند و چرا همه خواسته‌های‌شان، دقیقاً منطبق با خواسته آمریکا و انگلیس بوده است؟
 
عبدالرحیم انصاری، فعال فضای مجازی: برقراری روابط عزتمندانه با همسایگان، ارتباط مبتنی بر اعتماد و احترام بین ایران و عربستان و گسترش همکاری با کشورهای اسلامی و هم‌سو از شاهکارهای دولت رئیسی است که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با سلطان عمان به بخشی از آن اشاره کردند. این چندمین بار است که رهبری از این دولت تمجید می‌کنند.
 
محمدجواد مولوی، کاربر فضای مجازی: بزرگ‌ترین حربه اصلاحات برای جلب نظر افکار عمومی رابطه با جهان بود. البته جهان آنها همیشه خلاصه می‌شد در ۵ یا ۶ کشور غربی که در ارتباط با آنها هم موفق نبود. حالا رفت و آمدهای رئیس‌جمهور با سران ارشد کشورهای اثرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خنثی‌كننده دروغ بزرگ اصلاحات است.
 
محمدعلی سمیعی، فعال فضای مجازی: با عمان حدود یک میلیارد و سیصد میلیون دلار تجارت داریم و در حال بیشتر شدن هم هست. همچنین در حوزه‌های گوناگونی، از جمله ترانزیت، پولی و مالی و توسعه گردشگری با آنها ارتباط داریم. اگر از چند سال پیش به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیشتر توجه می‌کردیم، اقتصاد بهتر و ارزآوری چند برابری داشتیم.
 
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: پس از برگزاری ۴۵ جلسه کمیسیون تخصصی و ۷ جلسه هیئت وزیران، لایحه برنامه پنج ‌ساله هفتم توسعه امروز در جلسه فوق‌العاده دولت به تصویب رسید. برای اولین‌بار علاوه بر اخذ نظرات جوامع اندیشگاهی پیش از تصویب نهایی، متن پیش‌نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره‌برداری شد.
 
مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس: آخرین وضعیت عضویت ایران در کشورهای عضو گروه بریکس:
ـ هنوز شاخص‌های عضویت کشورهای جدید در بریکس از سوی اعضا روشن نشده و ایران به عضویت این گروه درنیامده
ـ  ۱۹ کشور خواهان عضویت در این گروه هستند.
- با عضویت در این گروه ایران می‌تواند معاملات خود با کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل و آفریقای‌جنوبی را با ارز ملی انجام بدهد.
-ایران در اجلاس آتی بریکس در آفریقای جنوبی شرکت خواهد کرد و آماده صادرات خدمات در حوزه‌های انرژی، نیروگاه، جاده و راه‌سازی است.
بریکس(BRICS‌ـ حروف اول نام کشورهای عضو) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات