صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۷۷۶۸

ترجمه فاشیست

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

تاریخ دو چهره دارد: پیدا و رسمی و ناپیدا و پنهان. دو چهره بودن تاریخ ناظر به تحولات و حوادث و پدیده‌های تاریخی است. تاریخ محیط بر حوادث و بیان‌کننده چیستی، چگونگی و چرایی حوادث است که بسیاری از پدیده‌ها و حوادث دو چهره دارند. چهره آشکار و رسمی که با اندک تأملی از سوی بسیاری از مردم قابل فهم و امکان برداشت دارد و چهره پنهان و ناپیدا که باطن حوادث را در بر می‌گیرد و درک آن برای همه میسر نیست و با علایم و نشانه‌ها یا تحقق اهداف پشت صحنه در بستر زمان و ظهور و بروز عناصر پنهان به صورت تدریجی قابل درک است. تجربه تاریخی مبین این واقعیت است که جبهه کفر و استکبار همواره اهداف استکباری و استعماری خود را در جهت تحمیل خواست خود بر دیگر جوامع در قالب پدیده‌های دو چهره و دوگونه رقم زده است.
پدیده صهیونیسم بین‌الملل که در قالب رژیم جعلی صهیونیستی شکل داده شده، از پیچیده‌ترین پدیده‌های دو چهره تاریخ است که به تعبیر «نوام چامسکی» آموزه اصلی در تاریخ رژیم صهیونیستی این است که «اسرائیل کشوری است نگون‌بخت و قربانی تروریسم. حملات نظامی، نفرت و عداوت غیر منطقی و آشتی‌ناپذیری در کنار این آموزه است که شعار امنیت رژیم صهیونیستی توسط تحلیلگران غربی به عنوان چهره آشکار و بزک کرده این رژیم به عنوان یکی از اصول خدشه‌ناپذیر تحلیل مسائل و رویدادهای فلسطین در منطقه غرب آسیا به کار گرفته می‌شود، اما چهره واقعی صهیونیسم با جست‌وجو در تاریخ پنهان و از طریق اسناد و عملکرد فاشیستی آن قابل درک و فهم است.»
برای راهیابی به تاریخ پنهان این رژیم جعلی دو مسیر وجود دارد. عامل و مسیر نخست مطالعه اندیشه‌ها، تفکرات، مبانی فکری، سیاسی و نگرش آنان به یهود نژادپرست و نوع نگاه آنان به بشریت و حکومت و سیاست که در قالب «پروتکل‌های دانشوران صهیون» آمده، یعنی اسناد و مدارک قطعی که در پی یک حادثه یا دنبال افشاگری از سوی فرد بریده از باورهای پیشین خویش به دست می‌آید.
مجموعه این معاهدات و پروتکل‌ها یکی از مهم‌ترین اسناد شناخت صهیونیسم بین‌المللی و اهداف و برنامه‌های آنان در عرصه منطقه و بین‌الملل است. کلمه به کلمه این پروتکل‌ها بیان‌کننده توطئه عمیقی است که ده‌ها سال است بشریت شاهد اجرای آن بوده و چهره حقیقی و واقعی این رژیم را نشان می‌دهد.
مسیر و راه دوم برای شناخت ماهیت حقیقی و پنهان رژیم صهیونیستی مطالعه و واکاوی جنایات، تهاجمات، قتل و غارت‌ها، ترورها و در کنار آنها اهداف مذاکرات فرسایشی، بررسی عملکرد این رژیم در طول چند دهه در قبال جریان فلسطین، منطقه غرب آسیا، عرصه بین‌الملل به ویژه در تقابل با انقلاب اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات