صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۰۳

بازجویی از ترامپ؟

دادستانی آمریکا نامه‌ای برای ترامپ فرستاده که به او اطلاع داده شده است، او تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.
روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از منابع خود اعلام کرد، دادستان‌های فدرال آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اطلاع داده‌اند که تحقیقات جنایی و قضائی علیه او آغاز شده است.
پولیتیکو با اشاره به منبع ناشناس و آگاه خود گزارش داد: «نامه دادستان فدرال آمریکا به ترامپ واضح‌ترین سیگنالی است که نشان می‌دهد، جک اسمیت به عنوان بازپرس ویژه پرونده ترامپ در آستانه صدور حکم اتهام در تحقیقات خود از رئیس‌جمهور سابق است.»
تابستان سال گذشته در ۸ اوت ۲۰۲۲، مأموران پلیس فدرال آمریکا، «اف‌بی‌آی» خانه ترامپ در فلوریدا مار آ لاگو را بازرسی کردند. «وال‌استریت ژورنال» در آن زمان گزارش داد که ۱۱ مجموعه اسناد طبقه‌بندی شده در این بازرسی از خانه ترامپ کشف و ضبط شده است. طبق حکمی که بعدها منتشر شد، تحقیقات قضائی از ترامپ مربوط به تحقیق درباره سوءاستفاده احتمالی او از اسناد طبقه‌بندی شده پس از پایان کارش در دفتر ریاست‌جمهوری آمریکاست.
چند روز پیش از این نیز، «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود، دادستان‌های فدرال یک فایل صوتی از یک نشست تابستانی ۲۰۲۱ را به دست آورده‌اند که در آن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اذعان می‌کند، یک سند محرمانه پنتاگون درباره حمله احتمالی به ایران را در اختیار دارد.
به گفته چندین منبع آگاه، نگهداری این اسناد از سوی ترامپ نشان می‌دهد، ترامپ متوجه بوده است که پس از ترک کاخ سفید، مطالب طبقه‌بندی شده و محرمانه را نگهداری کرده است. به گفته دو منبع، در این فایل صوتی، نظرات ترامپ حاکی از آن است که او مایل است اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت‌هایی در توانایی خود پس از ریاست‌جمهوری برای جلوگیری از انتشار این اسناد آگاه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات