اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۸۰۲۸

مبادلات تجاری ایران و هند به ۵ میلیارد دلار رسید

مهدی ضیغمی امروز در همایش معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های حضور در بازار هندوستان با اشاره به جلسه روز گذشته خود با سفیر این کشور، اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم  توسعه روابط با کشورهای همسو و کشورهایی است که با آنها روابط تاریخی، فرهنگی و تجاری مناسبی داریم.

مبادلات تجاری ایران و هند به 5 میلیارد دلار رسید

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه هند یکی از اولویت‌های ایران در برقراری روابط تجاری است، گفت: بنابراین سازمان توسعه تجارت رویکردش در رابطه با توسعه روابط تجاری با این کشور افزایش صادرات گروه‌های کالایی و تمرکز بر صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

وی اظهار داشت: روابط تجاری ایران و هند قبلاً خوب بود اما به دلیل تحریم‌ها صادرات برخی از گروه‌های کالایی به این کشور با مشکل مواجه شد، اما با این وجود سال گذشته روابط تجاری بین دو کشور به ۵ میلیارد دلار رسید.

ضیغمی بیان داشت: برخلاف سابقه تجاری و برخورداری از ظرفیت بسیار بالا برای تجارت مانند پتانسیل‌های بالایی که در بندر چابهار و خطوط دریایی و خطوط هوایی در این منطقه وجود دارد، اما با موانعی برای تجارت با این کشور مواجه هستیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: یکی از این موانع استانداردهای در نظر گرفته شده برای محصولات کشاورزی است که موجب مشکلاتی برای صادرات محصولات کشاورزی ما به این کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه واردات برخی محصولات به هند برای برخی از کشورها صفر است، بیان داشت: این موضوع موجب شده تا این کشورها با بهره‌گیری از این تعرفه محصولات ایران را خریداری کرده و با نام خود آن محصول را به کشور هند صادر کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: دولت سیزدهم در دو سال اخیر کارهایی که از قبل مانده بود را احیا کرد و همین جدیت را برای به نتیجه رساندن تجارت ترجیحی بین ایران و هند دارد که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.‌

ضیغمی افزود: موانع مالی و بانکی نیز بین دو کشور وجود دارد که امیدواریم این موانع نیز رفع شود‌.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات