صبح صادق >>  صفحه اول >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۸۰۳۴

عرصه هنر خالی نیست

پایگاه بصیرت / بهار سعیدی
روزنامه سازندگی صفحه اول یکی از شماره‌های اخیر خود را به تصاویر چند تن از بازیگران زن سینمای ایران اختصاص داده و با انتخاب تیتر «کناره‌گیری در اوج»، مدعی شده که «محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای برخی از بازیگران سینما باعث شده تا آنها از بازی در تولیدات جدید انصراف دهند.» این جریان سیاسی که با بازی در زمین دشمن در ایجاد بلوای پاییزی سال 1401 نقش‌آفرین بوده و با تهییج افکار عمومی و انتشار دروغ‌های رسانه‌ای بر آتش اغتشاشات افزوده است، امروز به حمایت از ورشکستگان هنری‌ای پرداخته که آنان نیز آتش‌بیاران این معرکه بوده و نقش لیدری را در گسترش اباحی‌گری در این ماه‌ها بر عهده داشته‌اند! این روزنامه تلاش دارد تا اینگونه القا کند که سیاست‌های تنگ‌نظرانه نظام موجب تعطیلی عرصه هنر شده است و با قهر این افراد، دیگر کار سینما تعطیل خواهد شد!  این ادعا در حالی است که بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده سینمای ایران با این جریان محدود ساختارشکن همراهی نکرده و حساب خود را جدا کرده و همچنان در حال فعالیت هنری هستند و در ماه‌های اخیر در رسانه ملی بارها حاضر شده و علی‌رغم آنکه ممکن است انتقاداتی به برخی مشکلات کشور داشته باشند؛ اما حاضر نشده‌اند تا همسو با بیگانگان در مسیر القای یأس و ناامیدی به مردمان این سرزمین گام بردارند و کار هنر را به تعطیلی بکشانند.
ضمن آنکه در کنار این اسامی مشهور و بنام سینمای ایران، نام جوانان هنرمند بسیاری است که هنوز فرصت چهره‌شدن را نیافته و شاید هم برخی رسانه‌های خاص که صفحه اول خود را به افرادی خاص! اختصاص می‌دهند، این جوانان را در بایکوت خبری قرار داده‌اند که با کناره‌گیری چهره‌های سوخته، فرصت برای شکوفایی نام آنها فراهم خواهد شد.
سخن آخر آنکه هنر آنچه سلبریتی خوانده می‌شود، در دیده شدن است و قهر با سینمای ایران و رسانه ملی خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنند موجب به فراموش سپرده شدن آنان از اذهان عمومی خواهد شد؛ چراکه بزرگان گفته‌اند: «از دل برود هر آنکه از دیده برفت!» مگر آنکه برای دیده شدن به باتلاق رسانه‌های ضدانقلاب روی آورند که سرانجامی جز وطن‌فروشی و بی‌وطنی برای آنها قابل تصور نیست! سرنوشتی تلخ که آنان را بیشتر مورد نفرت مردمان این سرزمین قرار خواهد داد! همانطور که سرنوشت درس‌آموز پیشگامان این مسیر منحرف اینک پیش‌روی ماست.
بدون شک عرصه فرهنگ و هنر برای همه آنان که دل در گرو ارزش‌های این ملت و این سرزمین دارند باز است و نباید عملکرد چند خودشیفته خودفروخته را به حساب هنرمندان مردمی این سرزمین نوشت! و خاک هنرمندپرور این سرزمین، چهره‌های هنرمند بسیاری را برای آینده پرورش خواهد داد. در این صفحه تنها تصاویر بخشی از  بی‌شمار هنرمندانی را مشاهده می‌کنید که پس از حوادث سال گذشته با رسانه ملی و نهادهای فرهنگی کشور همکاری کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات