صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۴۸۰۷۳

گوهر امید

پایگاه بصیرت / مهدی خورشیدی
«امید» در لغت به معنای گمان وقوع خبری ممکن‌الحصول است و در اصطلاح به توقع خیر از کسی که خیر به دست اوست، ‌تعریف و تفسیر شده است. گفته می‌شود، امید برای هر جامعه‌ای به منزله موتور محرکه و پیشران برای نیل به اهداف بوده و عامل تحرک و پویایی و حتی مانایی جوامع است. 
طبیعی است به همان اندازه که امید برای رشد و تعالی هر ملت مهم بوده، به همان اندازه هم ناامیدی سمی مهلک و کشنده بوده و می‌تواند در مسیر نیل به اهداف مانع ایجاد کند. در واقع ناامیدی، سرعت‌گیر و یکی از مهم‌ترین موانع در مسیر پیشرفت و پویایی جوامع به شمار می‌رود.
 در جایی در کلام نافذ حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) درباره امید آورده شده است: «‌اعظم البلاء انقطاع الرجاء»؛ بزرگ‌ترین بلاها ناامیدی است. (میزان‌الحکمه، ‌ج 10، ص 760)
در سال‌های عمر پربرکت جمهوری اسلامی، ‌به همت و اراده مردم و هدایت امامین انقلاب، دفاع مقدس و جنگ هشت ساله مدیریت و طومار فتنه‌های پیچیده درهم پیچیده شد و خواب تجزیه ایران و تحریک قومیت‌ها ‌بی‌تعبیر  ماند.‌ 
تحقق مردم‌سالاری دینی، ‌اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم با ایجاد انتخابات متعدد، برگزاری همه‌پرسی برای نوع حکومت، ‌سرعت پیشرفت در حوزه‌هایی، مانند تولید علم، بهداشت، ‌پزشکی، ‌امید به آینده، دفاعی، امنیتی و اقتدار نظامی،‌ استقلال سیاسی و حفظ تمامیت ارضی، بالا رفتن توان دیپلماسی و نگاه به شرق و ارتباط با همسایگان، ریل‌گذاری‌های متعدد در حوزه‌های انرژی، ‌حمل‌ونقل جاده‌ای و... از جمله اتفاقات بسیار میمون و مبارکی است که به وقوع پیوسته و رقم خورده است.
این رخدادهای مهم، امیدآفرین و الهام‌بخش جلوی چشم اغیار و احباب انقلاب شکل گرفته و طبیعی است تا سایرین را مشتاق کند که در این مسیر گام بردارند «که می‌شود به بیگانه متکی نبود و برای خود، استقلال سیاسی و اقتدار دفاعی را تولید کرد. می‌توان بدون اتکا به مستکبرین به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کرد و... .»
بی‌شک، رقبا و دشمنان این انقلاب در این فضا بیکار ننشسته و در مسیر پیشرفت این قطار مانع ایجاد می‌کنند. یکی از راه‌های میان‌بر برای ایجاد مانع، تولید ناامیدی در کشور هدف است؛ بنابراین دشمنان ملت بزرگ با به خدمت گرفتن امپراتوری رسانه‌ای خود به دنبال برجسته‌سازی مشکلات و ناامیدسازی مردم بر می آیند، دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران  در این زمینه و به صورت ویژه ذهن و فکر جوانان ما را هدف قرار دادند تا سرمایه اجتماعی انقلاب ریزش کرده یا کم‌رنگ شود. 
البته به فضل خدا در این جبهه هم با شکست مواجه خواهند شد. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات