صبح صادق >>  خرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۸۸۸۱
جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین‌ـ 48

اولویت‌های جهاد تبیین

پایگاه بصیرت / فرهاد منتظری
هدف اصلی جنگ نرم و شناختی دشمن، نشانه‌گیری ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. دشمنان از طریق تضعیف باورها، جایگزینی باورهای غلط و دنیایی عوض باورهای الهی و ارزشمند، القای ناامیدی، در هم شکستن مقاومت و ایستادگی مردم ،تضعیف پشتوانه مردمی نظام و... سعی در انحراف جامعه به سمت سراشیبی سقوط و انحراف دارند. بنابراین، برای جلوگیری از القائات به جهاد تبیین نیاز جدی داریم. سه حوزه در جهاد تبیین از اولویت و فوریت بیشتری برخوردار است.
نخست؛ حوزه تحکیم اعتقادات و باورهای دینی و آرمان‌ها ‌و اصول انقلاب اسلامی؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و به خصوص جوان‌ها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ این توطئه‌ دشمن و این حرکت دشمن است... و امروز همه‌‌ ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.»
دوم؛ مقابله با جریان تحریف و تبیین واقعیات؛رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «امروز نیز دشمن‌ و بلندگوهای‌ تبلیغاتی‌ سیاسی‌ برای‌ تحریف‌ حقایق‌ اسلام‌ و انقلاب‌، مخدوش‌ کردن‌ ارزش‌های‌ اسلام‌ و زیر سؤال‌ بردن‌ مجاهدت‌های‌ ملت‌ در تلاش‌ است‌ و عناصری‌ را که‌ در داخل‌ در همین‌ مسیر گام‌ برمی‌دارند تشویق‌ می‌کند لذا همه‌ وظیفه‌ دارند با تبیین‌ حقایق‌ اسلام‌، تاریخ‌ انقلاب‌ و دفاع‌ مقدس‌ با این‌ توطئه‌ مقابله‌ کنند.»
سوم؛ آگاهی و امیدبخشی در جامعه؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: «سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ همیشگی هزاران رسانه‌ صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره‌ تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات