بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۸۶

مسکو: روسیه و ایران به کار بر روی توافقنامه راهبردی ادامه می‌دهند

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت آماده‌سازی پیش‌نویس توافقنامه جدید بین دولتی در زمینه مشارکت استراتژیک بین روسیه و ایران ادامه دارد و دو طرف علاقه خود را برای تکمیل سریع روند توافق و امضای این سند تایید می‌کنند. 

او این اظهارنظر را در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر وزاری خارجه روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تاثیر آن بر روند تدوین این توافقنامه بیان کرد و افزود نتایج ششمین نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس که ۱۰ ژوئیه در مسکو برگزار شد، در تماس تلفنی بین وزرای خارجه روسیه و ایران در ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) مورد بررسی قرار گرفت. 

این دیپلمات ارشد روس گفت: وزرای خارجه دو کشور پایبندی خود بر اصول اساسی حقوق بین‌الملل مندرج در منشور سازمان ملل از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی را تایید کردند. 

دو وزیر خارجه همچنین در این تماس در خصوص مراحل نهایی تدوین متن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه به تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان و لاوروف ۱۲ خرداد هم در حاشیه نشست دوستان بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرده و بر تعهد دو کشور برای تقویت همکاری تجاری و اقتصادی مفید متقابل تأکید کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از پیشرفت روند همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد و در عین حال خواستار رفع موانع برای تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور شد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات