بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۴۹۳۷۱

واشنگتن: سیاست ما جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در عراق است

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه بر سیاست واشنگتن در جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق تاکید کرد.

واشنگتن: سیاست ما جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در عراق است

میلر در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا معتقد است برای داشتن ثبات سیاسی عراق، باید ابتدا با ایران گفتگو کنند، اظهار داشت: «من می‌گویم این بدیهی است که عراق روابط دوجانبه با ایران داشته باشد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی توضیح داد: «آنچه ما همیشه گفته‌ایم این است که می‌خواهیم این روابط دوجانبه (بین تهران و بغداد) یک رابطه عادی و منعکس‌کننده حاکمیت عراق باشد. این چیزی است که در گذشته در همه برهه‌ها شاهد آن نبودیم».

این دیپلمات آمریکایی درباره مخالفت واشنگتن با تعمیق روابط تهران-بغداد، گفت: «شاهد بوده‌اید که ما سیاست‌هایی را برای جلوگیری یا کاهش یا خنثی‌سازی روش‌هایی که ایران تلاش می‌کند تا از طریق آنها اهرم فشاری علیه عراق به دست آورد، اجرا می‌کنیم».

طبق این گزارش، میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا از طریق نماینده سازمان ملل در عراق به ایران پیامی فرستاده است، تصریح کرد: «قطعا من در مورد تعاملات خاص اظهار نظر نمی‌کنم. اما، همانطور که بارها گفته‌ایم، ما می‌توانیم پیام‌هایی را در زمانی که به نفع ما باشد به ایران برسانیم».

وی پیش از این نیز با تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان، اما گفت که مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شدند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات