صبح صادق >>  مجازستان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۴۹۵۹۲

Share it نکن!

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان

فروشگاه بارگذاری نرم‌افزار موبایل «بازار» به کاربران خود هشدار داد، اپلیکیشن‌های بانکی را از منابع نامعتبر بارگذاری نکنند. این هشدار در راستای کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی منتشر
شده است.
پژوهشگران یک شرکت بین‌المللی حوزه امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار (Sophos X-Ops) به‌تازگی از کشف بدافزار در نسخه‌های جعلی چند همراه‌بانک ایرانی(ملت، صادرات و رسالت) خبر داده‌اند. بنا بر این گزارش، بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد، چند مدل بدافزار با کپی‌برداری از اپ‌های پرداختی، سعی کرده‌اند به کاربران این بانک‌ها حمله کنند. در این پژوهش هشدار داده شده است، نسخه‌های جعلی این همراه‌بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و منابع غیرمعتبر منتشر شده است. این امر لزوم دانلود برنامه‌های همراه‌بانک از منابع رسمی را بیش ‌از پیش گوشزد می‌کند. پلیس فتا و بانک‌های ایرانی نیز طی هشدارهای گوناگون، همواره به کاربران خود توصیه کرده‌اند که نرم‌افزارهای بانکی را فقط از وبگاه رسمی بانک‌ها یا مراجع معتبر دانلود کنند.
بر اساس گزارش «بازار» در سال 1401، کاربران در مجموع 45 میلیون بار همراه‌بانک‌های 22 بانک ایرانی را از بازار دانلود کردند. «بازار» همواره به کاربران تأکید دارد که برای حفظ امنیت گوشی و اطلاعات حساب بانکی، نسخه‌های اصلی همراه‌بانک خود را از «بازار» دانلود کنند و از نصب فایل‌هایی که در پایگاه‌های متفرقه، شبکه‌های اجتماعی یا از طریق برنامه‌های انتقال فایل، نظیر شِیریت (Shareit) دست‌به‌دست می‌شوند، بپرهیزند.
یکی دیگر از راه‌های انتشار نرم‌افزارهای جاسوسی، فایل‌های نصبی منتشر شده در تلگرام با نام‌های گوناگون و با کارکرد فیلترشکن هستند. این فیلترشکن‌ها حتی اگر کار هم بکنند، داده‌های شما را به سرقت می‌برند و حریم شخصی شما را نقض خواهند کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات