صبح صادق >>  صفحه آخر >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۹۷۷۱

تابستان خنک

پایگاه بصیرت / محبوبه‌سادات رضوی

با شروع فصل تابستان، بدن نیاز دارد تا با نوشیدنی‌های خنک، آب مورد نیاز را تأمین کنید. گرمای شدید موجب گرمازدگی و دفع مایعات مورد نیاز بدن خواهد شد که پیامدهای منفی دارد. با گرم شدن هوا، رگ‌های خونی شروع به باز شدن می‌کنند و در نتیجه تعریق بدن افزایش پیدا می‌کند که در پی آن آب بدن کم می‌شود و منجر به بی‌حالی شما خواهد شد. گرمای زیاد، به سیستم عصبی مرکزی نیز آسیب وارد می‌کند. همچنین در برخی موارد موجب آسیب شدید مغزی و اثرات مخرب در سایر اندام‌های داخلی می‌شود؛ اما با رعایت اصول، شما می‌توانید فرد سالم و با نشاطی باشید؛ به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید و تابستانی خنک را تجربه کنید.
پس به فکر چاره باشید و نوشیدنی‌های مفید را در این تابستان گرم امتحان کنید. یکی از خوشمزه‌های نوشیدنی اسموتی هندوانه و نعناست. این نوشیدنی با «هندوانه، لیموتازه، برگ نعنای تازه، شکر و یخ» درست می‌شود. حدود 90 درصد هندوانه را آب تشکیل می‌دهد؛ همچنین این میوۀ خوشمزه ویتامین‌های بسیاری در خودش دارد و آب بدن را به خوبی تأمین می‌کند.
یکی دیگر از نوشیدنی‌ها، شربت سکنجبین است. به همراه این شربت خیلی خنک، کاهو نیز می‌توانید میل کنید. برای تهیه این شربت فقط کافی است از «نعنای تازه، عسل یا شکر، سرکه و آب» استفاده کنید. نسبت ترکیبی سرکه و شهد بستگی به ذائقه شما دارد. این شربت برای دفع سموم بدن، رفع گرمازدگی، کاهش غلظت خون و بهبود فعالیت کبد و... بسیار مفید خواهد بود. این شربت، حرارت را به حد اعتدال خود می‌رساند و التهابات ناشی از گرمای زیاد را به شدت کاهش می‌دهد، پس آن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات