بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۹۹۸۷

شورای امنیت: عاملان اقدام تروریستی شاهچراغ باید محاکمه شوند

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ (ع)، خواستار محاکمه عوامل این جنایت شد.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای جدیدترین جنایت گروههای تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

شورای امنیت: عاملان اقدام تروریستی شاهچراغ باید محاکمه شوند

بنا بر گزارش وب‌سایت اطلاع‌رسانی نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل، شورای امنیت در ابتدای این بیانیه ضمن تروریستی خواندن حمله به شاهچراغ اعلام کرد: «اعضای شورای امنیت با شدیدترین الفاظ، حمله تروریستی شنیع و بزدلانه به مردم بی‌گناه و زائران در حرم شاهچراغ شیراز در تاریخ ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد ماه) را محکوم می‌کنند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت که به کشته شدن دو شهروند ایرانی و زخمی شدن هشت فرد بی‌گناه دیگر شد».

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این جنایت، ادامه داد: « اعضای شورای امنیت عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را با خانواده‌های قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنند و آرزوی سلامتی و بهبودی کامل و سریع برای مجروحان دارند».

در ادامه این بیانیه بر لزوم محاکمه عوامل تروریستی حمله به شاهچراغ تأکید شده است و این‌طور آمده است: «اعضای شورای امنیت بر لزوم پاسخگویی و محاکمه عوامل، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی تأکید کردند».

این بیانیه با ذکر این موارد تصریح کرد: «آن‌ها (اعضای شورای امنیت سازمان ملل)، مطابق با تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت، از تمامی کشورها درخواست می‌کنند تا به طور فعال با دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقام‌های مربوطه در این زمینه همکاری کنند».

شورای امنیت تصریح کرد: «اعضای شورای امنیت تأکید می‌کند که هرگونه اقدام تروریستی، صرفنظر از انگیزه‌، مکان و زمان و کسی که آن را مرتکب شده است، مجرمانه و غیرقابل توجیه است».

این نهاد بین‌الملل با اشاره به تمامی این موارد در پایان گفت: «اعضای شورای امنیت بر لزوم مبارزه تمامی کشورها به هر وسیله‌ای و مطابق با منشور سازمان ملل و دیگر تعهدات تحت قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بشر، حقوق بین‌المللی پناهندگان، و حقوق بین‌المللی بشردوستانه، با تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی که در نتیجه اقدامات تروریستی صورت می‌گیرد، تأکید کردند».

عصر یکشنبه، یک تروریست مسلح اقدام به تیراندازی در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز کرد و در این حمله جنایتکارانه، یک نفر به شهادت رسید و هشت تن دیگر مجروح شدند. عصر دیروز نیز اعلام شد که یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. 

حمله تروریستی فوق واکنش‌های زیادی را در سطح جامعه بین‌الملل به همراه داشت که همگی این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات