صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۶۳

سناریوی پنهان

آمریکا چند روزی است که با حمایت کردن از خانواده‌های تروریست‌ها در سوریه تظاهرات ساختگی به راه انداخته است. سه گام ساختگی این سناریوی جریان شکست خورده غربی و عبری عبارتند از:
۱ـ تظاهرات ساختگی آمریکا در سوریه با حمایت از خانواده‌ تروریست‌ها؛
۲ـ وانمود کردن به ملت منطقه و سوریه به بازگشت داعش و ماندگاری داعش در منطقه؛
3ـ استمرار ناامنی، جنگ و تنش کنترل‌شده صهیونیستی و غربی.
پرسش مهم این بحث این است که «برنامه آمریکا در منطقه و بازی با کارت داعش چیست؟»
در پاسخ باید عنوان داشت:
ایجاد اقدامات تروریستی با تحریک هسته‌های موجود ممکن است در آینده گام دیگری باشد.
پس به عبارتی در روزهای آینده شاهد اقدامات تروریستی داعش برای ارعاب دوباره‌ مردم منطقه خواهیم بود؛ لذا باید مراقبت از اربعین از ضروریات جریان مقاومت در منطقه باشد تا آمریکا به بهانه‌ سرکوب این گروهک، حضور خود را در مرز سوریه و عراق بیشتر نکند.
ازجمله تحرکات اخیر مرتبط با این سناریو، سفر «مارک میلی» به اردن بوده است. او طی مصاحبه‌ای می‌گويد: «به رغم نابودی خلافت داعش، اما این گروه و ایدئولوژی آن هنوز به پایان نرسیده است. تروریست‌ها در صحرای سوریه و تا حدی در عراق هستند و این تهدیدی برای اردن است.»
وی گفت: «مبارزه با تروریسم اولویت اصلی آمریکاست و حضور نظامی آمریکا در سوریه برای تثبیت شکست داعش است.»
به عبارتی، از ابعاد دیگر این سناریوی آمریکا استقرار نیروهای آمریکا بین مرز عراق و سوریه است و هدف اصلی آن این است که ایران را از مرزهای فلسطین اشغالی دور کند، صورت هرگونه درگیری بین نیروهای مقاومت و صهیونیست‌ها حمایت و پشتیبانی ایران به این نیروها با مشکل مواجه شود.
در بررسی ابعاد این برنامه آمریکا می‌توان عنوان کرد که در فراخوان‌های روزهای اخیر برای تظاهرات ضددولتی در سوریه، حتی یک تجمع هم در مناطق دولتی صورت نگرفته و تظاهرات‌ها صرفاً در مناطق تحت کنترل مسلحان با جمعیتی بسیار کم بوده است؛ به گونه‌ای که یک سوم یک خیابان کوچک هم پر نشده است. هر چند در این تظاهرات شعارهای ضد مقاومت و روسیه سر داده شد تا دستِ پشت پرده، خود را آشکار کند.
البته شکست در ایجاد تظاهرات سراسری در سوریه باعث شد تا تروریست‌ها با هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی شمال حماه و غرب حلب که تحت کنترل دولت سوریه است، انتقام این شکست را از مردم بگیرند.
بیش از ۱۰ سال است که جنگ در سوریه، دولت و مردم این کشور را به سطح بالایی از واقع‌بینی و هوشمندی رسانده است. در وضعیت کنونی هم دولت می‌داند چگونه باید تحریکات مزورانه و فتنه‌های پیچیده را خنثی کند و هم مردم سوریه در دوازده سال گذشته دموکراسی غربی، عبری، عربی و ترکی را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات