صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۵۰۳۹۹

راهبرد آمریکا در برابر انقلاب اسلامی

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

آمریکا در منطقه غرب آسیا، در طراحی‌های خود منافع زیادی را مد نظر داشت که با انقلاب اسلامی ایران یا کاملاً خنثی شده یا در معرض خطر جدی قرار گرفته است؛ از این رو برای مقابله با ایران چهار راهبرد را در دستور کار قرار داد! در شماره قبل طراحی «خاورمیانه بزرگ» بررسی شد و در این شماره دو سیاست دیگر آمریکا بررسی می‌شود؛

حضور مستقیم نظامی در منطقه

از جمله طرح‌های پرهزینه برای آمریکا، حضور مستقیم در منطقه بود که اهداف بسیاری را دنبال می‌کرد؛ از جمله مهم‌ترین هدف آن ایجاد پایگاه دائمی، مهار ایران و کنترل حرکت‌های جهادی بود. بنابراین، آمریکا در سال 2001 به بهانه حمله به برج‌های دوقلو و مقابله با القاعده، به افغانستان حمله کرد و آن کشور را به اشغال خود درآورد و در سال 2003 به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی، به عراق حمله و این کشور را اشغال کرد.

جریان‌سازی جنگ فرهنگی

از دیگر راهبردهای آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه «جریان‌سازی جنگ فرهنگی» بود. انقلاب اسلامی ماهیت فکری و اعتقادی داشته و با نفوذ در ذهن‌ها و باورها، بینش و نگرش انسان‌ها را به سمت کمال تغییر داده و با پیوند انسان به خداوند متعال آدمی را از همه طاغوت و طاغوتیان جدا می‌کند.
اعلام جنگ صلیبی از سوی «بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا که یادآور خاطرات تلخ درگیری بین مسلمانان و مسیحیان صلیبی و قتل‌عام مسلمانان بود و اعلام ایران به عنوان محور شرارت از دیگر اقدامات به شمار می‌آید؛ از جمله موارد این جنگ فرهنگی عبارتند از:
اسلام‌هراسی: با بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای و تبلیغات مسموم علیه مسلمانان، فضای ترس و هراس را در جامعه اروپایی و آمریکایی رواج دادند و خصومت و درگیری بین مسلمانان و عناصر ناآگاه و افراطی در غرب را فراهم کردند.
توهین و اهانت به مقدسات مسلمانان: اهانت به کتاب مقدس اسلام، یعنی قرآن و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از ترفندهای دشمنان اسلام بود که امپراتوری رسانه‌ای در دستور کار خود قرار داد.
حمایت از جریان‌های انحرافی: از دیگر شیوه‌های تقابل با اسلام ناب، دست یازیدن و ترویج جریان‌های بدلی و انحرافی است. ترویج سکولاریسم و القای جدایی دین از حکومت و سیاست، از سوی دیگر ترویج اسلام تکفیری و وهابیت و حمایت از تشیع انگلیسی و پوشش تبلیغاتی برنامه‌های آنان، همه در راستای مقابله با اسلام راستین است که منادی آن جمهوری اسلامی ایران است.
حمایت و ترویج مسلک ساختگی بهایی‌گری از سوی رژیم صهیونیستی در راستای راهبردهای آمریکا در جهت اسلام‌ستیزی از جمله برنامه‌ها بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات