صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۵۰۴۸۰

رومینگ به‌صرفه

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی

چیزی تا آغاز روزهای شلوغ پیاده‌روی اربعین و حضور مردم مشتاق در این مسیر نمانده است و کم کم دوستداران اهل‌بیت(ع) عازم این سفر معنوی می‌شوند. یکی از مشکلاتی که زائران اربعین با آن مواجه هستند، ارتباط اینترنتی با کیفیت در طول سفر است. امسال هم مانند سال‌های گذشته خدمات‌دهندگان تلفن همراه کشور شامل همراه اول و ایرانسل، بسته‌های رومینگ خود را با شرایط ویژه ارائه می‌دهند. نکته‌ای که زائران باید به آن توجه کنند، این است که برای استفاده از این بسته‌ها باید پیش از خارج شدن از مرز، خدمات رومینگ خود را فعال کنند.


بسته‌های همراه اول

اگر شما از همراه اول خدمات می‌گیرید، می‌توانید از بسته‌های مخصوص اربعین این شرکت استفاده کنید. زائران عتبات عالیات در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و... برای کاهش هزینه‌های ارتباطی خود در ایام اربعین می‌توانند از طریق کد دستوری *10*40# اقدام به خرید و فعال‌سازی بسته‌های رومینگ ویژه اربعین کنند. جزئیات این بسته‌ها به شرح زیر است:
بسته اول: 1 گیگ اینترنت بین‌المللی 7 روزه، 100 هزار تومان با کد دستوری *10*40*1# ، بسته دوم: 10 دقیقه مکالمه 7 روزه، 80 هزار تومان با کد دستوری *10*40*3# ، بسته سوم: 300 مگ اینترنت بین‌المللی 7 روزه، 33 هزار تومان با کد دستوری *10*40*4# ، بسته چهارم: 2 گیگ اینترنت بین‌المللی 7 روزه همراه با 20 دقیقه مکالمه و 200 پیامک رایگان، 250 هزار تومان با کد دستوری *10*40*2# ، بسته پنجم: 5 گیگ اینترنت بین‌المللی 14 روزه، 360 هزار تومان با کد دستوری *10*40*6# ، بسته ششم: 180 دقیقه مکالمه 14 روزه، 990 هزار تومان با کد دستوری *10*40*10# .

بسته‌های ایرانسل

بسته‌های اینترنت رومینگ ارائه‌شده از سوی ایرانسل، که با هدف رفاه و آسایش بیشتر و تسهیل در ارتباطات زائران در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان، از طریق اپراتورهای Zain و Asiacell در نظر گرفته شده است، شامل بسته ۵۰ مگابایتی یک روزه با قیمت ۶هزار و پانصد تومان، بسته ۱۵۰ مگابایتی هفت روزه با قیمت ۱۸هزار تومان، بسته ۳۰۰ مگابایتی هفت روزه با قیمت ۳۳هزار تومان، بسته یک گیگابایتی هفت روزه با قیمت ۱۰۰هزار تومان و بسته پنج گیگابایتی ۱۴ روزه با قیمت ۳۶۰هزار تومان هستند.
بسته‌های ترکیبی ارائه‌شده از سوی ایرانسل نیز، شامل بسته ترکیبی ۱۰ دقیقه مکالمه و ۱۰۰ پیامک با قیمت ۸۰هزار تومان، ۲ گیگابایت اینترنت رومینگ، ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰۰ پیامک با قیمت ۲۵۰هزار تومان و بسته ترکیبی ۹۰ دقیقه مکالمه و ۹۰ پیامک با قیمت ۴۹۵ هزار تومان هستند. مدت اعتبار این سه بسته ترکیبی هفت روز است.
تمام این بسته‌های اینترنت رومینگ، ویژه ایام اربعین، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۱۱* و نیز سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، قابل فعال‌سازی هستند. فعال‌سازی خدمات رومینگ باید قبل از سفر و از طریق شماره‌گیری کد #۱*۱۱۱۱* از سیم‌کارت ایرانسلی یا با استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من انجام شود.
همچنین ایرانسل یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی را به صورت رایگان ارائه کرده است. این بسته با اعتبار هفت روز، در تمام نقاط کشور قابل فعال‌سازی و در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای تردد زائران منتهی به این مناطق، قابل استفاده است. فعال‌سازی این بسته با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۴۰* یا با استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من امکان‌پذیر است.

کدام بسته مناسب است؟

اگر می‌خواهید دغدغه اینترنت در طول مسیر را نداشته باشید، بهترین بسته برای کاربران، بسته 2 گیگ اینترنت 7 روزه به همراه 20 دقیقه مکالمه و 200 پیامک همراه اول است. قیمت این بسته 250 هزار تومان است که با کد *10*40*2# قابل دسترسی است. در ایرانسل هم بسته 7 روزه 100 هزارتومان با حجم 1 گیگ مناسب‌تر از همه است.

نکات

ـ با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه اپراتورهای عراقی و حضور بی‌شمار زائران ایرانی، خارجی و شهروندان عراق در شهر کربلا و نجف، قبل از خرید بسته، مقدار مصرف خود را در نظر بگیرید.
ـ شما می‌توانید این بسته‌ها را از ایران، برای مسافران خود خریداری کنید.
ـ بسته‌هاى اينترنت داخلى در زمان رومينگ قابل استفاده نيست.
ـ برای مدیریت بهینه هزینه‌ها، بهترین زمان خرید بسته، روز خروج از کشور (قبل از گیت خروج) است.
ـ می‌توانید به طور همزمان چندین بسته (غیریکسان) خریداری کنید.
ـ بسته‌های رومینگ قابلیت تمدید خودکار ندارند.
ـ در صورت اتمام بسته رومینگ، هدیه مکالمه و پیامک قابل استفاده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات