صبح صادق >>  جهان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۵۰۴۹۱

پیشخوان

شیطان کودک‌کش

«لوسی لتبی» پرستار بیمارستانی در شمال غرب انگلیس برای کشتن هفت نوزاد و اقدام به قتل شش نوزاد دیگر مجرم شناخته شده است و به این ترتیب او بدترین بچه‌کش زنجیره‌ای تاریخ معاصر در انگلیس است. هفته گذشته بسیاری از مطبوعات انگلیسی این قتل‌ها را منعکس کرده و نحوه محاکمه این پرستار قاتل را روایت کردند.
این قتل‌ها ظرف یک سال و بین ژوئن ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶ و در بیمارستان «کونتس چس‌تر»، محل کار این قاتل زنجیره‌ای رخ‌داده‌اند. به‌جز اتهام‌هایی که او برای‌شان مجرم شناخته شد، هیئت منصفه این زن را درباره دو مورد دیگر قتل، بی‌گناه دانست و درباره شش اتهام دیگر اقدام به قتل هم به نتیجه نرسید. قرار است پلیس، پرونده‌های 4هزار کودکی را که طی دوران فعالیت این زن در بیمارستان‌های محل کار او پذیرش شده ‌بودند، بررسی کند.
با این حال، وکلای مدافع مجرم ادعا می‌کنند، او قربانی سیستمی شده که موقع شکست دنبال مقصر می‌گردد. آنها مدعی شدند، مرگ نوزادان نتیجه مجموعه‌ای از کاستی‌ها در واحد محل کار این پرستار بوده است.


گرفتار میان زمین و آسمان

مطبوعات جهان، هفته گذشته به‌صورت مشترک تیتر و عکس یک خود را به رویدادی نفس‌گیر در پاکستان اختصاص دادند. در این اتفاق شش کودک و دو معلم‌شان که قصد رفتن به مدرسه از طریق یک تله کابین را داشتند، پس از قطع شدن سیستم کابل‌های تله‌کابین به‌مدت چند ساعت میان زمین و آسمان در ارتفاع 272 متری دره گرفتار شده و آویزان ماندند. یک افسر پلیس محلی گفت، این تله‌کابین در حال پنجمین عبور روزانه خود بود. مسیر روستا تا مدرسه محلی از طریق جاده، به‌دلیل کوهستانی بودن منطقه، حدود دو ساعت طول می‌کشد؛ اما عبور با تله‌کابین تنها چهار دقیقه طول می‌کشد. ساکنان که متوجه تله‌کابین آویزان شدند، با استفاده از بلندگو پیام هشدار به مقام‌ها فرستادند. به گزارش «دان»، چاپ پاکستان، حداقل چهار ساعت طول کشید تا اولین بالگرد نجات برسد.
با این حال، وزارت کشور پاکستان عصر همان روز اعلام‌ کرد، تمامی هشت نفر گرفتار در یک تله‌کابین در نزدیکی شهر باتاگرام در ایالت خیبر پختونخوا، پس از عملیات‌های گوناگون نجات یافتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات