صبح صادق >>  جهان >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۵۰۴۹۲

اروپا در آتش‌

موج جدید گرما جنوب اروپا را تحت تأثیر قرار داده و مقامات یونان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا به شهروندان خود هشدار داده‌اند.
در یونان چندین منطقه نزدیک مرز ترکیه تخلیه شده‌اند؛ زیرا مقامات هشدار داده‌اند که خطر آتش‌سوزی‌های جدید در چند روز آینده همچنان بالاست. در اسپانیا نیز که کشور در معرض خطر بسیار زیاد یا شدید آتش‌سوزی جنگلی به دلیل موج گرمای چهارم تابستان قرار دارد، مقامات هشدار داده‌اند. یک رسانه غربی در مطلبی به این مسئله اشاره کرد که موج گرمای کم‌سابقه و آتش‌سوزی‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی، به ویژه در کشورهای جنوب اروپا خطری برای مناطق گردشگری این کشورها در سواحل مدیترانه است و می‌تواند میزان محبوبیت این مقاصد سفر را کاهش دهد.
روزنامه «هندلزبلات» آلمان در گزارشی عواقب وخیم تغییرات آب و هوایی و موج گرما و آتش‌سوزی‌های ناشی از آن بر صنعت گردشگری اروپا را بررسی کرد و نوشت: «منطقه مدیترانه بار دیگر از موج گرما رنج می‌برد؛ اما تغییرات آب و هوایی برای صنعت سفر و توریسم به چه معناست؟ و چرا تعطیلات تابستانی در حال حذف شدن هستند؟»
در ادامه این مطلب آمده است: «استانبول، آتن، پاریس، مادرید و رم با موج آتش‌سوزی‌ها و گرمای بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند. به نظر می‌رسد، جنوب اروپا سرخک دارد: چه در سیسیل، چه در کورس یا قبرس، همه جا نقاط قرمز وجود دارد و هر نقطه منطقه آتش است.»
تغییرات آب و هوایی جنوب اروپا را گرم‌تر می‌کند و این احتمالاً پیامدهای بلندمدتی برای گردشگری که یکی از بزرگ‌ترین عوامل اقتصادی در مدیترانه است، خواهد داشت. کمیسیون سفر اروپا (ETC) که 35 دفتر گردشگری از کشورهای مختلف را گرد هم می‌آورد، روند مشابهی را ثبت کرده است. بر این اساس، تعداد بازدیدکنندگانی که می‌خواهند تعطیلات خود را در کشورهای مدیترانه سپری کنند، در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 2022، ده درصد کاهش یافته است. در عوض، مقاصدی مانند جمهوری چک، بلغارستان، ایرلند و دانمارک محبوب‌تر شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات