سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۰۵۴۵

وزیر کشور: دولت کار جهادی را به دلیل توطئه‌های خارجی تعطیل نمی‌کند

وزیر کشور گفت: عزم دولت در فعالیت‌ها این است که به‌طور مکرر تلاش خود را افزایش دهد و دولت هیچ وقت تلاش‌های خود را به فلان توطئه خارجی و مشکلی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، وابسته نمی‌سازد.

احمد وحیدی، وزیر کشور دقایقی پیش در آیین افتتاح سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی دامغان اظهار کرد: تلاش خوبی به خرج داده شده است تا این سالن ورزشی تخصصی والیبال در شهرستان دامغان آماده‌سازی و بهره‌برداری شود.

وزیر کشور: دولت کار جهادی را به دلیل توطئه‌های خارجی تعطیل نمی‌کند

وی بیان کرد: در هر نقطه از استان سمنان که حضور می‌یابیم، همه از تلاش‌های استاندار سمنان تعریف می‌کنند و باید این موضوع را بیان کرد که این تلاش‌ها جای تقدیر دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه ورزش مهم است و باید به آن توجه شود، ادامه داد: ورزش به طور مستقیم با سلامت جسمی و روحی انسان سر و کار دارد و از این رو بسیار مهم است و باید فعالیت‌های ورزشی تقویت شود.

وحیدی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی باید با سلامت اخلاقی همراه باشد و راه ارزشمندی که برای تکامل اخلاقی و ایجاد خصلت‌های مثبت انسانی طی می‌شود با ورزش تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که سه خواسته جدی را از جوانان کشورمان مطالبه کردند، افزود: رهبری تعلیم و علم‌آموزی، تزکیه و ورزش را سه خواسته جدی خود از جوانان کشورمان عنوان کردند که باید به این امور توجه شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم برای خودسازی توجه به ورزش است و رهبری نیز این امر را برای جوانان بسیار ضروری عنوان کردند.

وحیدی گفت: هر سالن و مجتمعی که بتواند روحیه اخلاقی و سلامت جسمی و روحی را توسعه دهد، بسیار ارزشمند است و توجه به آن باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید سالم باشد؛ چراکه جامعه کم‌توان بیمار و ضعیف در شأن ایران اسلامی نخواهد بود، تصریح کرد: امروز باید جامعه قوی با توان جسمی و روحی بالا و انگیزه‌های ایمانی در کشورمان تقویت شود.

فعالیت‌های خودسازی در ورزشگاه‌ها تقویت شود

وزیر کشور اضافه کرد: ورزشگاه‌ها می‌توانند با این نگاه، محلی برای تربیت و پرورش انسان‌ها باشند و امیدواریم در ورزشگاه‌ها این نگاه حاکم شود که فعالیت‌های خودسازی در آنها تقویت شود.

وحیدی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی و تکمیل ورزشگاه‌های این چنینی در جامعه بسیار نشاط‌آور است و انگیزه جوانان را افزایش می‌دهد، گفت: یکی از مشکلاتی که در آسیب‌شناسی‌های اجتماعی مطرح می‌شود، کسالت‌های جسمی و روحی و افسردگی است که باید برای جبران این نقیصه‌ها با توسل به ورزش اقدام کرد.

وی همچنین خطاب به مسؤولان ورزش و جوانان استان سمنان تأکید کرد: فعالیت‌های ورزشی در سالن تخصصی والیبال شهید سلیمانی دامغان به‌صورت ۲۴ ساعته پیگیری شود و این فعالیت‌ها مقطعی نباشد.

وزیر کشور گفت: باید تلاش شود تا اولویت استفاده از سالن‌های ورزشی این‌چنینی با آموزش و پرورش و سپس دانشگاه‌ها باشد تا از این طریق، سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و دانشجویان کشور تأمین و از آن استفاده حداکثری شود.

وحیدی با اشاره به اعلام آماری از سوی مسؤولان ورزش و جوانان استان سمنان که از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه سالن ورزشی تخصصی والیبال دامغان در طول ۱۰ سال حکایت داشت، افزود: اینکه این پروژه در کمتر از ۲ سال ۵۰ درصد دیگر رشد داشته و به مرحله تکمیل رسیده است، نشان می‌دهد که کار جهادی در دامغان انجام شد.

وی با بیان اینکه دولت کار جهادی را به دلیل توطئه‌های خارجی و مشکلات ساخته دشمنان تعطیل نمی‌کند، اضافه کرد:کار جهادی زمان نمی‌شناسد.

وزیر کشور گفت: رمز موفقیت هر کاری در جمهوری اسلامی ایران توجه به کار جهادی است و ما نمی‌توانیم بدون کار جهادی به موفقیت کامل دست یابیم.

واحدهای صنعتی راکد باید در سراسر کشور فعال شود

وحیدی عنوان کرد: امروز باید با تمام تلاش و بدون اتلاف وقت، پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده را در سراسر کشور دنبال کنیم و آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی راکد و تولید باید در سراسر کشور فعال شود و این امر شدنی است، ادامه داد: عزم دولت در فعالیت‌ها این است که به‌طور مکرر تلاش خود را افزایش دهد و دولت هیچ وقت تلاش‌های خود را به فلان توطئه خارجی و مشکلی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، وابسته نمی‌سازد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز باید با کمک همه مردم پرتلاش کشورمان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پرورش انسان‌های صالح، بااخلاق و سالم تلاش شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات