بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۵۰۷۲۱

دیدار نخست‌وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه ایران

جمعی از اصحاب رسانه ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق از دولت و مردم این کشور بابت میزبانی از زائران اربعین و اهتمام سطوح عالی این کشور به برگزاری این مناسبت بزرگ تشکر و قدردانی کردند.

 «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

براساس بیانیه امروز (جمعه) دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، روابط تاریخی و مستحکم دو کشور همسایه ایران و عراق و پیوندهای دینی و اجتماعی آن‌ها را که روابط برادرانه این دو ملت را تقویت می‌کند، ارج نهاده است.

دیدار نخست‌وزیر عراق با جمعی از اصحاب رسانه ایران

نخست وزیر عراق در عین حال بر «نقش پیشگام و محوری این کشور در منطقه، تلاش عراق برای در پیش گرفتن سیاست نزدیک‌سازی دیدگاه‌های منطقه‌ای در راستای تقویت امنیت و ثبات و همچنین برنامه دولت این کشور برای ایجاد شراکت اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان» تاکید کرده و اظهار داشته روابط تاریخی کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات ملت‌ها و شکوفایی آن‌ها باشد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیأت ایرانی نیز از استقبال گرم طرف عراقی و تلاش‌های دولت و مردم این کشور در میزبانی از زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین تشکر کرده است.

براساس این گزارش، هیأت رسانه‌ای ایران در عین حال اشاره کرده سازماندهی بزرگ انجام شده برای برگزاری اربعین امسال نشانگر توجه و اهتمام عالی‌ترین سطوح عراق به این مناسبت بزرگ بوده است.

این هیأت همچنین در این دیدار به «اهمیت ارتباط و هماهنگی رسانه‌های دو کشور در خصوص مسائل مختلفی که منافع متقابل عراق و ایران و مردمان آن‌ها را تقویت می‌کند،» اشاره کرده است.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات