بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۰۷۶۴

مغرب: برخی روستاها به طور کامل ویران شده‌اند

وزیر دادگستری مغرب ضمن تاکید بر تلاش نهادهای دولتی برای تداوم خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان این کشور، اعلام کرد برخی روستاهای نزدیک به کانون زمین‌لرزه به طور کلی ویران شده اند.

«عبداللطیف وهبی» وزیر دادگستری مغرب تصریح کرد که تعدادی از روستاهای واقع در مجاورت کانون زمین لرزه ویرانگر، به طور کلی ویران شده‌اند.

مغرب: برخی روستاها به طور کامل ویران شده‌اند

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وزیر مغربی طی شرکت در یک برنامه تلویزیونی گفت: برخی از محله‌های قدیمی شهر «تارودانت» که برخی از آن‌ها ثبت تاریخی هستند، آسیب جدی دیده‌اند.

وهبی در ادامه خاطرنشان کرد: مقامات کشور برای پناه دادن به ساکنانی که قادر به بازگشت به خانه‌های خود در مناطق آسیب دیده نیستند، تلاش می‌کنند. آن‌ها به دنبال غلبه بر انسداد جاده‌ها در محدوده تارودانت هستند و اولویت ما ارائه خدمات اولیه است.

براساس این گزارش طی دو زلزله ویرانگری که مغرب را لرزاند، تعدادی از روستاهای منطقه «الحوز»، مرکز زلزله، شاهد ویرانی‌های بزرگی بود. روستای ‌«تیکگت» در منطقه مجاط از حومه شهر شیشاوه، پس از آثار شدید زلزله به آوار تبدیل شده و هم‌اکنون خالی از مردم و هرگونه اثری از زندگی است.

صبح روز گذشته، شنبه (۹ سپتامبر) وزارت کشور مغرب، اعلام کرد که براساس آمار اولیه در پی زلزله قدرتمندی که این کشور را به لرزه درآورده، صدها نفر جان باخته‌اند؛ این زلزله ۶.۸ریشتری در سال‌های گذشته در این کشور بی‌سابقه ارزیابی می‌شود.

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرد که علاوه بر زلزله اول، زلزله جدیدی به بزرگی ۵.۳ ریشتر بامداد روز شنبه مغرب را لرزانده است. دومین زمین‌لرزه، ۱۹دقیقه پس از اولین زمین‌لرزه‌ای که به بزرگی ۷ریشتر بود، رخ داد.

سازمان جهانی بهداشت هم روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمین‌‌لرزه شدیدی که جمعه شب گذشته مراکش را لرزاند، ۳۰۰هزار نفر را در این کشور و مناطق اطراف آن تحت تأثیر قرار داد.

وزارت کشور مغرب بامداد امروز، یکشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین‌لرزه شدید در این کشور به ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ زخمی افزایش پیدا کرده است؛ حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش می شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات