صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۰۸۷۲

بر مدار باخت

کشف و خنثی‌سازی بزرگ‌ترين خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی به مثابه باخت سنگین صهیونیست‌ها موجب شد تا صهیونیست‌ها بار دیگر مقابل ایران دچار یک شکست راهبردی شوند. سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اعلام کرد، توانسته است طی طرحی پیچیده از خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند. به گفته یک مقام مسئول در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، رژیم صهیونیستی تا چندی قبل مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده است؛ ولی پس از وارد‌شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده، همچنان در شوک است.

ماجرا چه بود؟

ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳ باز می‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود. در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان(عج) ضربه می‌خورد، همه‌ اعضای آن بازداشت شده و اعتراف می‌کنند که دشمن به دنبال اطلاعاتی از کانکتورهاست. کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه خریدها، ملاقات‌ها و قراردادها را زیر نظر گرفتند و روی سوژه (ج.الف) سوار شدند؛ ولی (ج.الف) و موساد نمی‌دانستند که همه طرح‌ریزی‌های‌شان رصد می‌شود. جاسوس تحت نظر در زمان‌بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کرده بود و با کارخانه‌های متعدد نیز وارد مذاکره شده بود. به آنها دستور داده شده تا شرکتی در خارج از کشور تأسیس و به ایران اعلام کنند که این شرکت برای دورزدن تحریم‌هاست و بگوید که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند. چهار سال بعد روی این پروژه کار کردند تا در سال ۱۳۹۷، هزاران کانکتور ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی با شیوه‌های مختلف وارد شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند. این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان‌بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط کابل‌ها و مدارهای داخل موشک را قطع کرده و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شود.

راهکار ما

سردار «سیدمهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگویی تلویزیونی جزئیاتی از کشف بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی ایران در صنایع موشکی را تشریح کرد که موساد برنامه‌ریزی و اجرا کرده بود. وی در این گفت‌وگو از راهکار وزارت دفاع برای جلوگیری از اثرگذاری دخالت‌های بیگانگان و نفوذی‌ها در برنامه دفاعی کشور خبر داد.جانشین وزیر دفاع گفت: «به لطف خداوند و همت بلند جوانان کشورمان هر روز در عرصه دفاعی و تولید قدرت در عرصه محصولات و فناوری‌های جدید دستاوردهای خوبی به دست می‌آوریم. در این راستا، وابستگی‌ها به حداقل می‌رسد و نوآوری به معنای واقعی خود در حال توسعه است. همچنین، محصولات جدید، بی‌نظیر و اثربخش نیز تولید می‌شود.بومی‌سازی محصولات راهکار اصلی وزارت دفاع در بی‌اثر کردن تهدیدات بیگانگان و نفوذ و خرابکاری آنهاست.»

تلاش موساد برای توطئه

سردار فرحی با اشاره به قدرت و اقتدار ایران در حوزه دفاعی، تصریح کرد: «دشمن صهیونیستی به اندازه پیشرفت‌ها و توانایی‌های ما به هر حربه‌ و کاری متوسل می‌شود تا بتواند در صنایع دفاعی ما خرابکاری کند. آنها از همه ابزارها، مانند پول، افراد نفوذی، وابستگی‌های ما و ابزار تحریم استفاده می‌کنند تا نقاط وابستگی ما را پیدا کرده و از مشکلات ما آگاه شوند.» جانشین وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه صنعت موشکی یک صنعت اقتدارآفرین است که از مؤلفه‌های گسترده تشکیل شده است، افزود: «در این صنعت بیش از چند هزار فناوری به‌کار گرفته شده، روابط سیستمی بسیار گسترده‌ای بر آن حاکم است و عملکرد آن باید فوق‌العاده دقیق باشد، هم در عملکرد حرکتی و هم عملکرد نهایی آن.» سردار فرحی در تشریح کشف بزرگ‌ترین خرابکاری در صنایع موشکی ایران، خاطرنشان کرد: «اگر سر کانکتور یک مدار الکترونیکی انفجاری و غیر قابل شناسایی قرار دهند که در زمان مشخص و تاریخ معلوم(برای نمونه دو ماه و ده روز) منفجر شود، کسی این موضوع را تا زمان برنامه‌ریزی شده متوجه نمی‌شود و در نهایت خرابکاری به بار می‌آید.»

بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی در کشور

جانشین وزیر دفاع، نتیجه خرابکاری دشمن در کانکتورها را ایجاد مشکل و مختل‌شدن در بسیاری از موشک‌های راهبردی ایران دانست و تأکید کرد: «این اتفاق موجب می‌شد تا تعداد بسیاری از محصولات ما دچار مشکل شده و عملاً در بزنگاه‌های مورد نیاز کاربرد نداشته باشد.» سردار فرحی در تشریح چرایی نامگذاری خرابکاری صهیونیست‌ها علیه صنایع موشکی کشورمان به عنوان بزرگ‌ترین خرابکاری صنعتی ایران، افزود: «این خرابکاری به قدری بزرگ است که می‌تواند یک قابلیت راهبردی کشور را زیر سؤال ببرد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات