صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۶۵

نکته‌گرام

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت: فضا، مؤلفه مهم در هژمونی جدید قدرت است. شورای عالی فضایی کشور پس ‌از حدود یک ‌دهه تعطیلی، دو مرتبه در این دو سال تشکیل شد. برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور تصویب شد. ماهواره‌های نور۲ و خیام با موفقیت پرتاب و ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی کشور هم آغاز شد.

سیدرسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه کشورمان: با دوجانبه‌سازی و شخصی‌سازی موضوع نمی‌توان از مسئولیت‌های بین‌المللی گریخت و صلح، ثبات، امنیت و توسعه پایدار در استقرار حکومتی فراگیر در افغانستان است. حکومت فراگیر موضوع قطعنامه‌های 2513 و 2593 شورای امنیت و اجماع نشست‌های وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در پاکستان، ایران، ترکیه و ازبکستان است.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: در سفر به استان‌های زنجان و قزوین، طرح فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این دو استان هم کلید خورد تا ان‌شاءالله با همراهی مردم و مدیران استانی، ظرف یک سال آینده این زیرساخت پرسرعت و باکیفیت برای هموطنان عزیز در این استان‌ها فراهم شود. این طرح تا یک سال آینده در جای جای ایران اسلامی شروع خواهد شد.

احسان حسینی، خبرنگار اقتصادی: از می ۲۰۲۲ تا ژوئن امسال، آمریکا ۲۲۳ تحریم نفتی جدید علیه ایران اعمال کرد، شامل ۲۵ فرد، ۱۴۸ شرکت و ۵۰ نفتکش. اما در همین برهه صادرات نفت ایران چهار برابر شد و به ۶/۱ میلیون بشکه رسید. بایدن نه اینکه نخواهد؛ بلکه «نمی‌تواند» مانع فروش ایران شود، اتفاقی که از سال پایانی ترامپ آغاز شد.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توضیحات مسئولان مرتبط در بخش‌های تولید و پخش مناسب با زیست بوم جامعه ایرانی در زمینه ساخت مسکن جوانان و تسهیل ازدواج بسیار امیدوارکننده بود. رئیس‌جمهور در همه این حوزه‌ها به استفاده کامل از ظرفیت گروه‌های مردمی، اصناف و اعتماد به جوانان ایران زمین تأکید دارند. خبرهای خوبی در راه است... .

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی: پروژه‌های مهمی در بندر امام خمینی (ره) و بنادر خرمشهر و شادگان به بهره‌برداری رسید. سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد تومانی در مکانیزه کردن انبار غلات و احداث انبارهای دارای خطوط ریلی و تصفیه ضایعات شناورها به فرآورده‌های قابل استفاده و توسعه زیرساخت‌های برق و گاز از مهم‌ترین آنها بود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه: گردهمایی جهانی عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا بار دیگر شکوه وحدت و استمرار آرمان‌ حسینی(ع)را به نمایش گذاشت. تکریم قرآن‌کریم ازسوی میلیون‌ها شرکت‌کننده در این مراسم معنوی نشان داد اسلام زنده به عاشورا است. از دولت و ملت برادر عراق جهت مهمان‌نوازی مراسم اربعین حسینی(ع) تشکر می‌کنیم.

امیرعلی ابوالفتح، نویسنده و تحلیلگر روابط بین‌الملل: انریکه تاریو، رهبر گروه راست‌گرای افراطی پسران مغرور به دلیل برنامه‌ریزی و هدایت حمله روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا به ۲۲ سال زندان محکوم شد. حکمی که چه بسا برای دونالد ترامپ نیز صادر شود؛ البته احتمالا با مدت زمان کمتری.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات