سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۸۳

سرلشکر باقری: دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران نگاه‌های جهانی را به ایران تغییر داد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت آشنایی نسل جدید با دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت ملت ایران نگاه‌های جهانی را به ایران تغییر داد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه، ۲۷ مهرماه) در همایش تخصصی دفاع مقدس و تأثیرات آن بر امنیت ایران و منطقه غرب آسیا، گفت: حلول ماه ربیع الاول و هفته دفاع مقدس را گرامی می‌دارم که یادآور رشادت‌های ملت بزرگ ایران در این دوران است. 

سرلشکر باقری: دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران نگاه‌های جهانی را به ایران تغییر داد

وی افزود: وظیفه ما باقی‌ماندگان است که درخصوص علوم و معارف دفاع مقدس تحقیق و پژوهش انجام بدهیم تا نسل‌های آینده با این واقعیت‌ها و تاثیر آن بر نسل امروز و نسل‌های آتی آشنا شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: ۴۳ سال پیش در چنین ایامی تهاجم بزرگ رژیم بعثی به کشور ما آغاز شد. تهاجمی که در ظاهر توسط صدام و هم‌دستانش بود اما در واقع یک جنگ نیابتی بود از جانب همه‌آن‌هایی که پس از چند صد سال تلاش و خونریزی به مراحلی رسیده بودند که جهان را در کل در اختیار بگیرند و منافع آن را همیشه ذخیره خود قرار بدهند. 

وی ادامه داد: آن‌ها انقلاب اسلامی را مانع بزرگ خود می‌دیدند و پس از اینکه توطئه‌های آن‌ها علیه انقلاب اسلامی به جایی نرسید صدام را انتخاب کردند تا با یک جنگ نیابتی به کشورمان حمله کند.

سرلشکر باقری‌ با بیان اینکه این حادثه حادثه کوچکی نبود برای ملتی که انقلاب کرده بود و با انواع تحریم‌ها و تهدیدات مواجه بود و در حال تثبیت خود و مقابله با تهدیدات بود، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ما راس خود را از دست داده بود و در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و سپاه نیز که تجربه کمی داشت با تسلیحات و تجهیزات نیمه سنگین و سبک در حال مبارزه با تهدیدات بود.

وی افزود: تجهیزات هوایی و دریایی ارتش ما محتاج به قطعات و مهمات عمدتا خارجی بود که همه آن‌ها مسدود شده بود. پس طبیعی بود که دشمن چنین تصور کند که به راحتی و بدون زحمت فراوان و با سرعت در یک عملیات برق‌آسا خواهد توانست این نظام نوپا را از پای در بیاورد. اما در کنار آن یک سابقه تاریخی از این ملت در ۲۰۰ سال اخیر در پیش‌روی آن بود که در هر جنگی که رخ داده بود ملت ایران شکست خورده بود و در هر کدام بخشی از کشورش را از دست داده بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تأکید کرد: دشمن فکر می‌کرد با توجه به سابقه تاریخی در ۲۰۰ سال گذشته و جدا شدن قسمت‌های مختلف کشور می‌تواند با جنگ به اهداف خود برسد به همین دلیل رژیم بعث حمایت سیاسی، اقتصادی و بین المللی را داشت و با پول کشورهای خلیج فارس و با حمایت تسلیحاتی وارد جنگ با ایران شد اما ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) ورق را برگرداند.

وی افزود: امروز که به عقب نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم آن رژیمی که به ایران حمله کرد و حامیانش چه وضعیتی دارند و ملت ما امروز چه وضعیتی دارد، دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت ملت ایران نگاه‌های جهانی را به ایران تغییر داد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه دفاع مقدس یک مبدا تاریخ ساز برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: این وظیفه ما بازماندگان است که این واقعیت‌ها را برای نسل جدید تبیین کنیم تا بدانند چه گنجینه عظیمی دارند و مشکلات امروز که در برابر مشکلات ابتدای انقلاب چیزی نیست را چگونه می‌توانند پشت سر بگذارند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات