بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۹۹

رویترز: قطر انتقال پول‌های ایران به بانک‌هایی در دوحه را تایید کرد

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرگزاری «رویترز» گزارش داد قطر به واشنگتن و تهران اطلاع داده پول‌های ایران به ارزش 6 میلیارد دلار به بانک‌هایی در دوحه منتقل شده است.

شبکه «الجزیره»، امروز (دوشنبه)، به نقل از خبرگزاری «رویترز» گزارش داد قطر انتقال پول‌های ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار  به بانک‌هایی در دوحه را تایید کرده است.
رویترز: قطر انتقال پول‌های ایران به بانک‌هایی در دوحه را تایید کرد

رویترز همچنین مدعی شد هواپیمایی قطری در ایران آماده است ۵ زندانی آمریکایی و ۲ تن از بستگانشان را به‌زودی به دوحه منتقل کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه)، در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی امروز به صورت کامل در اختیار دولت و ملت ایران قرار خواهد گرفت و تبادل زندانی نیز امروز انجام خواهد شد.

کنعانی توضیح داد: «روند اجرای توافق انجام شده درباره رفع انسداد دارایی‌های ایران در کره جنوبی و موضوع تبادل زندانیان تا این مرحله گام به گام با سرعت قابل قبول پیش رفته و امیدواریم امروز شاهد در اختیار قرار گرفتن کامل دارایی‌های ایران باشیم و این به حساب ایران در یکی از کشورهای منطقه منتقل شود و دولت ایران می‌تواند به صورت کامل به آن دسترسی داشته باشد».

او در ادامه اضافه کرد: «تبادل زندانیان هم امروز انجام خواهد شد. پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد و دو تن از شهروندان بر اساس درخواست و علاقه خود وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند در آمریکا حضور داشته باشند. پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم آزاد خواهند شد. امیدواریم این روند براساس توافق صورت بگیرد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات