صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۵۱۲۷۷

ابزارهای ادامه اشغال و جنایت

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

صهیونیسم یهودی‌، مسیحی با محوریت نومحافظه‌کاران برای تحقق اهداف خود، ظرفیت‌های گسترده‌ای به کار می‌گیرند تا زمینه‌های افراطی‌گری در دنیا را فراهم کنند. برخی این ظرفیت‌ها عبارت است از:
اول: عناصر تندرو در حزب جمهوری‌‌خواه/ عناصر تندرو در حزب جمهوری‌خواه که بعضاً هم با کمک مجموعه جمعیت طرفدار تفکر موعودگرایی و جهانی‌گرایی در هرم قدرت قرار می‌گیرند، همچون ریگان، بوش پدر و پسر و ترامپ از جمله ظرفیت‌های مثلث مذکور هستند که هر یک در جریان‌سازی در راستای تقویت رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می‌گیرند؛ البته به معنای آن نیست که دموکرات‌ها از این امر مستثنی باشند؛ بلکه آنها هم در همین جهت حرکت می‌کنند و برای کسب آرای بیشتر به لابی صهیونیستی پناه می‌برند و از هر جهت از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند.
دوم: نظریه‌پردازان این جریان/ در آمریکا پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و چهره‌های شاخصی هستند که پشتوانه فکری و تحلیلی صهیونیسم یهودی‌، مسیحی بوده و بر کوره افراطی‌‌گرایی در حمایت از صهیونیست‌ها می‌دمند. چهره‌های شاخصی همچون فوکویاما، هانتینگتن، تافلر و مک لوهان از جمله عناصری هستند که تفکر برتری تمدن آمریکا و فائق آمدن آمریکا بر دیگر قدرت‌ها و تغذیه‌کننده مثلث سه ضلعی را دارند.
سو‌م: دستگاه تبلیغاتی مسیحیت پروتستان/ در آمریکا حسب اطلاعات، جمعیت قابل‌توجهی از طیف پروتستان‌ها ایفای نقش می‌کنند و به شدت حامی صهیونیسم یهودی هستند و رأی آنها هم در انتخابات به جمهوری‌خواهان و عناصر تندرو است. این مجموعه در آمریکا از امکانات و ظرفیت‌های گوناگون رسانه‌ای‌ـ تبلیغاتی برخوردارند که از این رسانه‌های دیداری، نوشتاری و شنیداری در راستای عقاید خود حداکثر بهره‌برداری را دارند. بنابراین، بسیاری از محافل قدرت و ثروت سعی دارند این جمعیت را در برنامه سیاسی ـ اقتصادی پشتیبانی کنند.
چهارم: امپراتوری رسانه‌ای/ از دیگر ظرفیت‌های مثلث صهیونیسم یهودی‌، ‌مسیحی و نومحافظه‌کاران در راستای موعود‌گرایی و جهانی‌‌گرایی، بهره‌گیری از امپراتوری رسانه‌ای در سطح آمریکا و جهان به‌ویژه منطقه غرب آسیا و در تقابل با انقلاب اسلامی ایران است.
سردمداران قدرت و ثروت در آمریکا با استخدام همه جریان‌های دینی و مذهبی و همه ابزارها در راستای اهداف خود هستند و حجم عظیم تبلیغات علیه اسلام و توهین و اهانت به مقدسات مسلمانان، اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در همین جهت قابل توجیه است.
پنجم: مسیحیان معتقد به آخرالزمانی و بازگشت مسیح/ به جز جمعیت پروتستان‌ها که به عنوان بخشی از مثلث سه ضلعی ایفای نقش می‌کنند، دیگر مسیحیان غیرپروتستان در آمریکا و دیگر کشورها به دوره آخرالزمانی و بازگشت مسیح معتقدند و هوادار مجموعه جریان ترکیبی صهیونیسم یهودی، مسیحی و نومحافظه‌کاران هستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات