صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۵۱۲۹۰

همسایه‌های دور

پایگاه بصیرت / امیرمهدی صالحی

زیست فرازمینی، موجود فضایی یا بیگانه به شکل‌هایی از زیست یا یک موجود زنده با منشأ غیرزمینی، خارج از کره زمین گفته می‌شود. زیست فرازمینی با تمدن فرازمینی تفاوت دارد و منظور فقط موجود زنده است، چه گیاه، چه جانور و چه باکتری.
این مسئله که آیا زیست در جای دیگری از جهان وجود دارد و آیا ممکن است تمدن ماورای زمینی وجود داشته باشد، موضوع مهمی برای دانشمندان و عموم مردم بوده ‌است. در سال ۲۰۱۳، ستاره‌شناسان مأموریت کپلر گزارش دادند، سیاره‌ای همانند زمین وجود دارد که قابل سکونت است. دانشمندان می‌گویند این سیاره که به نام کپلر ۶۹سی نامیده شده ‌است، همانند سیاره‌های منظومه خورشیدی در مداری ویژه پیرامون ستاره‌ای می‌چرخد. این سیاره فراخورشیدی احتمالاً نخستین سیاره‌ای است که در آن زندگی خارج از زمین وجود دارد. دانشمندان اطلاعات چندانی درباره فرازمینی‌ها ندارند؛ اما معتقدند می‌توانند اطلاعات بسیاری درباره فرازمینی‌ها به دست بیاورند.
در هفته‌های گذشته، یکی از موارد داغ شده در فضای مجازی در تمام دنیا، بحث درباره فرازمینی‌ها بر روی کره‌زمین بود. کشف و نمایش چند جنازه مرتبط با فضایی‌ها در مکزیک و ادعای چند نفر در آمریکا درباره نگهداری فرازمینی‌ها در ارتش این کشور، بار دیگر ذهن‌ها را به سمت وجود آدم فضایی‌ها و واقعی بودن آنها برد.
یک روزنامه‌نگار مکزیکی هفته گذشته در جلسه پارلمان مکزیک دو «جسد» از موجوداتی کوچک را که سه انگشت در هر دست و سرهایی کشیده داشتند، به سیاستمداران مکزیکی نشان داد و ادعا کرد این دو جسد را در سال ۲۰۱۷ میلادی در پرو پیدا کرده‌اند و دانشگاه مستقل ملی مکزیک آنها را بررسی کرده که مشخص شده است، حدود هزار سال قدمت دارند. او ادعا کرد، این نمونه به هیچ دوره‌ای از زندگی روی زمین ارتباط ندارد!
این روزنامه‌نگار همچنین گفت، همانطور که رسانه‌های مکزیکی نقل می‌کنند، این نمونه‌ها بخشی از تکامل زمینی ما نیستند. اینها موجوداتی نیستند که از لاشه یک بشقاب پرنده پیدا شده باشند، بلکه آنها در معادن دیاتوم یافت شده‌اند که فسیل شده‌اند.
روزنامه‌نگار مکزیکی ادعا کرده است، شواهد دی‌ان‌ای را با استفاده از تاریخ‌گذاری رادیوکربن به دست آورده‌اند. در پی مقایسه‌های انجام شده با دیگر نمونه‌های دی‌ان‌ای مشخص شد، بیش از 30 درصد از دی‌ان‌ای نمونه‌ها ناشناخته است، او حتی عکس‌های اشعه ایکس نمونه‌ها را نشان داد.
حدود هفت هفته پیش بود که کنگره ایالات متحده آمریکا شبیه صحنه‌هایی از فیلم‌های علمی‌ـ تخیلی شد و در آن جلسه‌ای با محوریت سرپوش‌گذاری دولت بر مسئله یوفوها با حضور سه شاهد عینی برگزار شد.
سه کهنه‌سرباز آمریکایی در جلسه استماع کمیته فرعی نظارتی مجلس نمایندگان درباره «پدیده‌های ناشناخته ناهنجار» یا به زبان ساده‌تر همان بشقاب پرنده‌ها شهادت دادند. آنها باور داشتند که مشاهدات آنها وجود یک مشکل امنیت ملی را نشان می‌دهد و دولت این کشور درباره اطلاعاتی که در اختیار دارد، بیش از حد مخفی‌کاری کرده است.
بحث‌ها درباره بشقاب پرنده‌ها و موجودات فرازمینی بسیار داغ شده است و در این میان علاقه آمریکایی‌ها به سرازیر کردن اطلاعات در این زمینه عجیب است! آنها که تا به حال دهان‌های‌شان را بسته بودند و این گونه موضوعات محرمانه به شمار می‌آمدند، حال حتی نقشه گرافیکی حضور بیگانگان در نقاط گوناگون دنیا را منتشر می‌کنند. گویا ناسا به جای سازمانی علمی‌ـ پژوهشی، به یک سازمان زرد عوامانه تبدیل شده است!
بیشتر اخبار در حال انتشار از سوی آمریکا، مکزیک و پرو است. برای نمونه، افزون بر اتفاقات گفته شده، به تازگی سکنه روستای کوچکی در پرو یک ماه است که از حمله آدم فضایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند! این افراد ادعا می‌کنند با حمله موجودات دو متری با سرهای بزرگ و چشمان زرد روبه‌رو شده‌اند. سکنه محلی از مقامات می‌خواهند تا ارتش را به منطقه‌ای که این حملات عجیب صورت می‌گیرند، اعزام کنند.

سابقه فضایی‌ها

اولین گزارش‌ها از آدم‌فضایی‌ها و ردّ آنها در کره زمین به حدود ۱۴۴۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. کاتبان فرعون توتموس سوم گزارش دادند که با دیسک‌های آتشین شناور بر فراز آسمان‌ها روبه‌رو شده‌اند. بعدها مشخص شد که این ادعاها جعلی بوده‌اند! حدود ۴۰ هزار سال پیش از میلاد هم در سنگ‌نگاره‌های تیمره گلپایگان، انسان‌هایی با بال‌های بسیار بزرگ تصویر شده‌اند که مشابه این تصاویر ۳۰هزار سال بعد در پارک ملی یلواستون ایالات متحده به دست بومیان آمریکا ایجاد شده است! اما مشخص نیست که این موجودات فرازمینی بوده‌اند یا یک گونه منقرض شده از موجودات زمینی؟ موجودات فضایی و گزارش‌ها درباره آنها از قرن شانزدهم جدی شده‌اند و تا به امروز ادامه دارد.

واقعیت چیست؟

سایه آدم فضایی‌ها همیشه بوده است. در سال گذشته، حتی عده‌ای ادعا کردند یک پایگاه نظامی از آدم‌ فضایی‌ها را کشف کرده‌اند. در قضیه مکزیک، دانشگاه مستقل ملی این کشور اعلام کرده است، وظیفه این آزمایشگاه طیف‌سنجی جرمی برای تعیین سن نمونه‌ها بوده و درباره ماهیت آنها نظری نداده است! وزیر فرهنگ پرو می‌گوید، هیچ مؤسسه علمی‌ای در این کشور این نمونه‌های مکزیکی را غیرانسانی تشخیص نداده است. او همچنین اعلام کرد: «یک شکایت کیفری از سوی وزارت فرهنگ پرو از برخی افرادی که با این آقایان ارتباط داشته‌اند» به جریان افتاده است. به نظر می‌رسد، ماجرای مکزیک یک بازی رسانه‌ای برای جلب توجه است.
دو مومیایی مکزیکی می‌توانند سوژه جذابی برای اهداف گردشگری باشند، به ویژه برای کشوری که به گردشگر نیاز دارد و به نظر می‌رسد کنگره مکزیک بر روی موج خبری که از کنگره آمریکا آمده‌ است، سوار شده‌ و بررسی‌های دقیق باستان‌شناسی به هیچ وجه بر روی این دو مومیایی صورت نگرفته ‌است و چه بسا گفته شود که این دو مومیایی را قاچاقچیان ساخته‌اند. در ایران نیز بیش از دو دهه پیش گفته شد که یک مومیایی از یک شاهزاده خانم هخامنشی پیدا شده است؛ اما بعداً مشخص شد یک شی‌ء ساخته شده به دست بشر امروز بوده‌ است.

همسایه‌ای وجود ندارد؟

کیهانی که حدود ۹۳ میلیارد سال نوری قطر دارد و براساس آخرین برآورد‌ها با کمک اطلاعات تلسکوپ جیمز وب و محاسبات پیچیده ریاضی، پیش‌بینی می‌شود در کیهان حدود ۲ تریلیون کهکشان وجود داشته باشد، یعنی ۲ هزار میلیارد کهکشان که اگر راه شیری به عنوان یک کهکشان کوچک حدود ۴۰۰ میلیارد سیاره داشته باشد، تخمین تمام سیارات موجود در کیهان بسیار سخت می‌شود.
چیزی حدود ۸۰۰ هزار میلیارد سیاره، البته تخمین دقیق ناممکن است، اما این عدد دور از ذهن نیست و حتی ممکن است با عددی فراتر از این هم مواجه باشیم؛ چرا که ما فقط بخشی از کیهان را می‌توانیم رصد کنیم و براساس همان می‌توانیم تعداد کل کهکشان‌ها و سیاره‌ها را تخمین بزنیم.
حالا در مواجهه با این عدد غیرمنتظره و عجیب که معلوم نیست چند صفر دارد، آیا عجیب است که تصور کنیم امکان حیات در سیاره‌ای دیگر وجود دارد؟
حیات فرازمینی وجود دارد، ما انسان‌ها تنها موجودات این عالم نیستیم، اما برترین آفریده خداوند در تمام عالم‌ها هستیم و موجودات فرازمینی از این نظر، پایین‌تر از انسان‌ها قرار دارند و اینکه انسان‌ها بخواهند نگران فرازمینی‌ها باشند، امری اشتباه است.
اما باید بدانیم که جوسازی‌های اخیر رسانه‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها، بیشتر یک بازی برای حواس‌پرتی مردم و داغ کردن بازار شایعات است. اینکه از دست به دست شدن این شایعات و پرت شدن حواس مردم چه چیزی به آنها می‌رسد، بعدها مشخص خواهد شد.
شاید به زودی ارتشی از موجودات فرازمینی‌نما خواهیم دید که به جنگ با کشورها خواهند رفت و آمریکایی‌ها و غربی‌ها با ادعای فضایی بودن آنها، مسئولیت‌شان را بر عهده نگیرند!
این امر با ظهور و قدرت هوش مصنوعی، بیش از پیش قابل انتظار خواهد بود. آمریکایی‌ها بدشان نمی‌آید که چین، روسیه و دشمنان‌شان درگیر جنگ با ارتشی شوند که با ادعای فرازمینی بودن، گردن‌گیری برای آنها پیدا نشود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات