صبح صادق >>  راهبرد >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۳۰۷

پاسخ‌هایی که سازمان ملل باید بدهد

رئیس‌جمهور ایران در نشست و دیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی و جمعی از ‌اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، نکاتی را درباره مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیری که آمریکا برای مردم خود و دیگر کشورها و ایران به وجود آورده است، مطرح کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نشست با مدیران رسانه‌های آمریکایی و جمعی از ‌اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا، درباره اقدامات آمریکا چند سؤال از افراد حاضر پرسید که قابل توجه بود. سؤالاتی که سازمان ملل و دیگر ارگان‌های بین‌المللی و همچنین خبرنگاران این کشور باید از دولت آمریکا مطالبه می‌کردند، از زبان رئیس‌جمهور ایران در آمریکا مطرح شد.

قتل هزاران نفر

حجت‌الاسلام رئیسی به مدیران رسانه‌ای آمریکا درباره کشته‌های این کشور به دست پلیس گفت: «در سال گذشته میلادی بیش از هزار نفر توسط پلیس آمریکا از مردم، طبق آمار و گزارش‌های رسمی به قتل رسیدند. چرا رسانه‌های آمریکا پیگیری نکردند که چرا اینها به دست پلیس کشته شدند؟»

قتل برای یک احتمال

رئیس‌جمهور ایران در سؤالی از مدیران رسانه‌‌های آمریکایی حاضر در جلسه پرسید: «چرا راجع به خانمی که چند روز پیش در یکی از فروشگاه‌ها فقط به عنوان اینکه مشکوک به سرقت شد و به دست سه نفر از افراد پلیس به قتل رسید، سؤالی نپرسیدید؟ همین‌طور رنگین پوست‌هایی که در این کشور هستند، چرا مورد تعرض قرار می‌گیرند؟»

منع تحصیل دختران با حجاب

حجت‌الاسلام رئیسی در پرسشی دیگر عنوان کرد: «در فرانسه امروز دختران به خاطر داشتن حجاب، از تحصیل باز می‌مانند. چرا سؤال نمی‌کنید که فرانسه به چه علت آنها را از تحصیل محروم می‌کند؟ تحصیل حق مسلّم آنهاست؛ اما فقط به دلیل محجبه بودن آنها را از تحصیل بازمی‌دارند.»

چرا رژیم صهیونیستی کلاهک هسته‌ای دارد؟

حجت‌‌الاسلام رئیسی در ادامه در رابطه با وجود کلاهک هسته‌ای در اسرائیل گفت: «کشورهای امروز صاحب قدرت‌های هسته‌ای هستند. چرا کسی به آنها تعرضی نمی‌کند؟ چرا سؤال نمی‌شود کلاهک‌های هسته‌ای که امروز در اسرائیل نگهداری می‌شود، برای چیست؟»

20 سال حضور در افغانستان

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: «20 سال آمریکا در افغانستان حضور داشت. شما شاهد بودید بیش از 170 هزار نفر کشته شدند. بیش از 35 هزار کودک معلول و بسیاری از خانه‌ها ویران شد. چرا سؤال نکردید و نمی‌کنید که چرا آمریکا 20 سال در افغانستان حضور داشت؟» وی افزود: «آمریکا میلیاردها دلار برای این مسئله هزینه کرد؛ از پول و مالیات‌های مردم آمریکا. سؤال کنید که چرا آمریکا این حجم از هزینه سنگین را بر مردم آمریکا تحمیل کرد و این تعداد افراد را کشت؟ آیا موضوع حقوق بشر است؟» حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه گفت: «من می‌خواهم یک کلام به شما بگویم؛ موضوع زن، حجاب، هسته‌ای و حقوق بشر همه بهانه است.» سیدابراهیم رئیسی در نخستین بخش از برنامه‌های سفر خود، با جمعی از مدیران و سردبیران رسانه‌های آمریکایی به صورت صریح و رو در رو گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات