صبح صادق >>  مجازستان >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۵۱۵۲۱

نکته‌گرام

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت: تأمین انرژی مورد نیاز صنایع بزرگ از سوی خود صنایع، از طرح‌های پیشران دولت برای رشد اقتصادی، تأمین پایدار انرژی و قطع وابستگی صنایع به منابع زیرزمینی است. رئیس‌جمهور در اصفهان ضمن بازدید از طرح انتقال آب دریای عمان، فاز اول نیروگاه ترکیبی مبارکه را در همین زمینه افتتاح کرد.

وحید یامین‌پور، معاون جوانان وزارت ورزش: عربستان تا امروز وارد جدول مدال‌ها نشده است؛ ۲۴ تا کشور تا امروز حداقل یک مدال رو آوردن. شبه روشنفکرهایی که کارشان تحقیر ایرانه، بفرمایند چطور چند روز پیش فقط آماده‌خوری عربستان با خریدن امثال رونالدو رو شاخص پیشرفت معرفی می‌کردن؟ بالاخره ورزش شاخص توسعه هست یا نیست؟

محمد ایمانی، فعال رسانه: دیدن تهدیدها و چاره‌جویی برای آنها، حداقل مسئولیت است؛ وگرنه اگر از نگاه قهرمانان قدرت‌آفرین، مانند شهید سلیمانی «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.» نه انکار یا غفلت از چالش‌ها درست است، و نه ترسیدن و ترساندن از چالش‌ها و نه بزرگ‌نمایی و القای عجز...

محمدرضا بهرامی، سفیر اسبق ایران در افغانستان: تحولات نشان می‌دهند، مناطق خلیح‌فارس و غرب آسیا با مؤلفه‌هایی جدید و با افزایش رقابت ژئوپلیتیکی چین و آمریکا در حال بازتعریف شدن هستند. رقابت فوق در امتداد راهبرد تمرکز بر شرق آمریکا و با قابلیت تسری به هر جغرافیای کلیدی است. «تغییر» در چشم‌انداز آتی منطقه اجتناب‌ناپذیر است.

آرش فهیم، منتقد سینما: مینی سریال «عاشورا» قیامت کرده و گویی «موقعیت مهدی» فرع و حاشیه‌ای بر آن است. اصل ماجرا در این مینی‌سریال اتفاق افتاده که از قضا باید آن را بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی تلویزیون در 10 سال اخیر و بعد از «مختارنامه» دانست. جالب اینکه حتی «عاشورا» از «موقعیت مهدی» هم خوش‌ریتم‌تر و دارای جاذبه تصویری بیشتری است.

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی: در چارچوب توافقات مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و قطر، جلسه تخصصی مسئولان دو بانک قطری و شش بانک ایرانی در دوحه برگزار و بر اساس دستور کار مشخص، استفاده از منابع ارزی منتقل شده به شش بانک ایرانی در قطر وارد مرحله عملیاتی شد.

محمد صرفی، سردبیر روزنامه تهران‌تایمز: نیجر دو ماه پیش سفیر فرانسه را اخراج کرد؛ اما وی با قلدری حاضر به تمکین نشد. سفیر فرانسه نیامی را به مقصد پاریس ترک کرد. ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی هم اخراج شده و باید نیجر را ترک کنند. مالی و بورکینافاسو هم پیش از نیجر سفرای فرانسه را اخراج کردند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی: اسلام با عالم شدن زنان مخالف نیست؛ آنچه محل دقت است، تعریف خاصی از باسواد شدن و مواد و محتوای درسی و بالاتر از آن، پرورش هم‌بافت این آموزش است. همچنین، اینکه در تقرب و تکامل فرد، کدام یک از ابعاد روحی، فکری و عینی اولویت و اصالت دارد، بین مدرنیته و اسلام تفاوت وجود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات