صبح صادق >>  راهبرد >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۵۱۵۲۴

ابتکار عمل ایران

پایگاه بصیرت / حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

جمهوری اسلامی ایران و رهبری و مردم کشورمان با درک درست از طرح‌ها و نقشه‌های جبهه کفر و استکبار و شناخت جریان‌های پشت صحنه دسیسه‌ها، اقدامات و راهبردهای همه‌جانبه‌ای را در برابر آمریکا در دستور کار قرار دادند که به بخشی از آنها اشاره می‌شود:
احیا و ترویج اندیشه مهدویت: از مهم‌ترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران احیا و ترویج اندیشه مهدویت و پدیده آخرالزمانی و قطعیت حاکمیت اسلام بر سایر ادیان با محوریت امام معصوم(ع) بوده است. تدوین ده‌ها اثر مکتوب، جمع‌آوری روایات و نشر اخبار مربوط به آخرالزمان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های داخلی و بین‌المللی، از جمله این اقدامات بوده است و در مقابل، افشای سناریوسازی و داستان‌سرایی بدل‌سازی جبهه کفر و استکبار در اغوای افکار عمومی جهان مسیحیت و حمایت از رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.
خنثی‌سازی مهم‌ترین طرح آمریکا برای تغییر غرب آسیا: اقدام دوم جمهوری اسلامی ایران، مقابله با یکی از مهم‌ترین طرح‌های آمریکا برای تغییر در منطقه غرب آسیا با عنوان «خاورمیانه بزرگ» است. آمریکا برای اجرای طرح موعودگرایی و جهانی‌گرایی و با هدف تجزیه کشورهای منطقه و توسعه رژیم صهیونیستی، به طراحی بزرگی دست زد که در طراحی آن حذف حزب‌الله، تجزیه سوریه، عراق و ایران بود. جمهوری اسلامی ایران با کمک هم‌پیمان‌ها و حضور فعال در عرصه پیکار با دشمن، طرح بزرگ را خنثی کرد.
مقابله با نقشه آمریکا در شکستن جبهه مقاومت: آمریکا برای شکستن جبهه مقاومت و ایجاد اخلال در همبستگی بین کشورهای مستقل و همسو با مقاومت، به ایجاد جنگ داخلی، حمایت از داعش و اغتشاشگران در عراق و سوریه، دست یازید که با همت جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی مجموعه نیروهای مقاومت، طرح دشمن شکست خورد و جبهه مقاومت تقویت شد.
تقویت بنیه دفاعی جبهه مقاومت: در جهت جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه ضرورت ایجاب می‌کرد جریان حزب‌الله و مجموعه رزمندگان غزه از نظر بنیه دفاعی تقویت شوند که جمهوری اسلامی ایران زمینه تقویت بنیه دفاعی و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن و توازن قوا را فراهم کرد.
بین‌المللی کردن مسئله فلسطین: از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی در برابر نقشه‌های آمریکا بین‌المللی کردن مسئله فلسطین با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است. نقشه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی گسترش اسرائیل و حذف موضوع فلسطین یا استحاله آن با همکاری جریان سازش بود که اقدامات نظام اسلامی نه تنها جلوی گسترش رژیم غاصب را گرفت؛ بلکه موضوع فلسطین را جهانی کرد و زمینه تقویت مقاومت را در بین فلسطینی‌ها فراهم آورد.
ایجاد زمینه خروج آمریکا از منطقه: با تقویت جریان مقاومت در منطقه از سوی جمهوری اسلامی ایران، زمینه خروج آمریکا از عراق و افغانستان فراهم شد. آمریکا در منطقه آمده بود برای ماندن و ایجاد پایگاه، اما شرایطی فراهم شد که به ناچار باید از منطقه خارج می‌شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات